تاریخ شمسی : 1403/2/7 تاریخ میلادی : 4/26/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابداری جزء شغل هایی است که همیشه برای آن بازار کار زیادی وجود دارد و می توان این گونه بیان کرد که در بدترین شرایط که آمار بیکاری در جامعه بالا باشد، حسابدار بیکار نخواهد بود و می تواند شغل مناسبی را برای خود پیدا کند .تمامی شرکت و سازمان های کسب و کار حداقل به یک حسابدار نیاز دارند تا امور مالی آن ها را ثبت و تنظیم کند.

آگهی های استخدام حسابدار در طول سال از سوی شرکت های مختلف برگزار می شود.با توجه به بالابودن تعداد حسابداران ، شرکت ها و سازمان های مختلف معیارهایی را برای خود در نظر می گیرند و براساس آن به حسابداران متقاضی امتیاز می دهند . افرادی که بتوانند امتیاز بیش تری را در مصاحبه استخدام حسابدار به دست آورند ، شانس بیشتری را برای کسب جایگاه شغلی خواهند داشت .ما در این مقاله قصد داریم تکنیک های موفقیت آمیز در مصاحبه استخدام حسابدار برای متقاضیان این حرفه بیان کنیم، پس همراه ما باشید .

تکنیک های موفقیت آمیز در مصاحبه استخدام حسابدار

امروزه برخورداری از جایگاه مناسب شغلی در حسابداری دغدغه بسیاری از حسابداران می باشد . چند مورد از تکنیک های موفقیت آمیز در مصاحبه استخدام حسابدار را توضیح خواهیم داد . تسلط به اصول حسابداری ،تسلط بر کلیه استانداردها و قوانین حسابداری ، اطلاع از قوانین مالیاتی ، مهارت بالا در استفاده از نرم افزارهای مالی و حسابداری همه از مواردی است که در زمان مصاحبه استخدامی برای افراد موثر خواهد بود .

تسلط به اصول حسابداری

تلاش کنید به مباحث اصلی حسابداری تسلط بالایی داشته باشید به گونه ای که هر سوالی از شما پرسیده شد به راحتی و بدون استرس و نگرانی پاسخ دهید .مباحثی که یک حسابدار باید از آن ها اطلاع کافی داشته باشد انواع دفاتر ، اسناد و اعتبارات ، تنظیم صورت و گزارش های مالی ، مباحث مربوط به بیمه ، انواع مالیات و شیوه های مصاحبه آن همگی از موارد مهم در حسابداری هستند که باید یک حسابدار حرفه ای آن ها را بلد باشد .تمامی افرادی که در آزمون و مصاحبه استخدام حسابدار شرکت می کنند، سواد حسابداری را دارند اما این نکته وجود دارد که سواد با تسلط متفاوت است . اکثر کسانی که به دنبال استخدام حسابدار در سازمان یا ارگان و شرکت هستند،حسابدارانی را می خواهند که تجربه بیش تری داشته باشند .

چنان چه قرار باشد در شرکتی به عنوان حسابدار استخدام شوید ، نباید در مصاحبه از شما سوالاتی درباره سایر رشته هایی چون بازرگانی و مدیریت و .. پرسیده شود. در مصاحبه استخدامی نباید شما سنجیده شوید بلکه جایگاه شما باید با سایر شرکت کنندگان در نظر گرفته شود. مهارت های نرم افزاری یکی دیگر از تکنیک های موفقیت آمیز در مصاحبه های استخدامی حسابداری می باشند.اگر فردی مهارت کافی بر نرم افزارهای حسابداری نداشته باشد ، در واقع به درد حسابداری نخواهد خورد . مدیران همیشه در مصاحبه استخدامی به دنبال افرادی مسلط و باتجربه در زمینه کاری خود هستند تا هزینه های منابع انسانی را کاهش دهند .

خودتان را جای مدیران قرار دهید .اگر قرار بود شما به عنوان فردی که از افراد مصاحبه می گیرد باشید چه معیارهایی را درنظر می گرفتید . پیش بینی این مسئله کار دشواری نخواهد بود .در مصاحبه کاری پس از اطمینان از تخصص فرد نوبت به تحلیل شخصیت آن می رسد .شیوه صحبت کردن ، نحوه پوشش ، میزان اعتماد به نفس ، همگی از مواردی است که در استخدام حسابدار مورد بررسی مدیران قرار می گیرد و با توجه به آن تصمیم نهایی جهت استخدام گرفته می شود .

چالش های حسابداری را به صورت عملی یاد بگیرید . تنها کافی نیست که مباحث حسابداری را حفظ باشید ، بخشی از سوالات در آزمون استخدامی حسابداری نظری است اما بخش دیگر سوالات تجربی است . بخشی از سوالات آزمون استخدامی حسابداری چالش هایی در عمل می باشند .چنان چه در دوره های آموزش مقدماتی و پیشرفته حسابداری شرکت کرده باشید یا به صورت تجربی در حسابداری مهارت های لازم را کسب کرده باشید در پاسخ به این سوالات مشکلی را نخواهید داشت.

اگر به عنوان حسابدار در جایی مشغول به کار نبوده اید ، بهتر است پیش از جلسه مصاحبه با چند حسابدار مشورت کنید و از آن ها بخواهید شما را با کارهای عملی حسابداری آشنا کنند و تمامی نکات و تکنیک های حسابداری را آموزش دهند . این اطلاعات در موفقیت شما در مصاحبه استخدام حسابدار تاثیر بسزایی خواهد داشت .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com