تاریخ شمسی : 1403/1/31 تاریخ میلادی : 4/19/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

ممکن است چند سالی باشد که در حرفه حسابداری مشغول به کار می باشید و فکر می کنید حالا وقت آن رسیده که به عنوان حسابدار رسمی به فعالیت خود ادامه دهید . این سوالات ممکن است برای شما پیش بیاید که چگونه می توانم حسابدار رسمی شوم ؟ به چه کسی حسابدار رسمی گفته می شود ؟ چه موقعیت های شغلی در مسیر کاری حسـابدار رسـمی قرار می گیرد ؟ آزمون حسابداران رسمی چه زمانی برگزار خواهد شد ؟ چگونه برای آزمون حسابداران رسمی آماده شوم ؟

در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعاتی را در رابطه با سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود ، در اختیار شما قرار دهیم .

چگونه می توانم حسابدار رسمی شوم ؟

حسابدار رسمی با قبولی در امتحانات جامعه حسابداران رسمی ، عضو انجمن می شود و به عنوان حسابدار رسمی و قسم خورده ی وزارت امور اقتصاد به کار در حوزه حسابرسی می پردازد . توجه داشته باشید که مهر و امضاء حسـابدار رسـمی  از نظر قانونی مورد تائید سازمان امور مالیاتی می باشد و هیچ برتری یا ارجحیتی ندارد . حسابدار رسمی می تواند به صورت انفرادی یا به صورت یک شرکت حسـابرسی کارهای مالی را حسابرسی نماید .

اگر امور مالی به صورت انفرادی حسابرسی شوند فرد به عنوان حسابدار رسمی مستقل شناخته خواهد شد در غیر این صورت اگر دو یا سه نفر به صورت همزمان امور مالی را حسابرسی نمایند به عنوان شرکت حسابرسی شناخته خواهند شد .

استخدام حسابدار رسمی در شرکت هایی که باید درآمد خود را ثبت نمایند الزامی است ، هم چنین سازمان رسیدگی به امور مالیاتی این شرکت ها را ملزم به استخدام حسابدار رسمی می نمایند . به علاوه این امکان وجود دارد که برخی شرکت ها برای رسیدگی به صورت های مالی ، انجام حسابرسی داخلی و یا به منظور دریافت وام از بانک یا موسسه اعتباری اقدام به حسابدار سمی نیاز داشته باشند .

همچنین شرکت هایی که قصد دارند در مناقصات دولتی شرکت نمایند مانند شرکت های پیمانکاری ، باید به منظور تائید صورت های مالی از حسابداران رسـمی استفاده نمایند و یا به منظور ارائه طرح های توجیهی به سازمان ها و شرکت های مختلف ممکن است به تائید حسابدار رسمی نیاز باشد .

حسابدار رسمی چه خدماتی را ارائه می دهد ؟

حسابدار رسمی با رعایت قوانین و مقررات سازمان امور مالیاتی و انجمن حسابداران رسمی می تواند به صورت انفرادی به عنوان حسابدار رسمی مستقل و یا به صورت گروهی به عنوان شرکت حسابرسی خدمات زیر را ارائه دهد :

  • داوری مالی
  • انواع حسابرسی
  • نظارت بر تصفیه
  • بازرسی قانونی
  • مشاوره مالی
  • خدمات مالی ، حسابداری ، مالیاتی
  • ارزیابی سهام و هم الشرکه
  • طراحی و پیاده سازی سیستم مالی
  • خدمات کارشناسی و مراجع قضایی

به این نکته توجه نمایید که مهر و امضاء شرکت حسابرسی و حسابدار رسمی مستقل ، هیچ گونه برتری و اجحیتی بر یکدیگر ندارند . تقریبا همه افراد با شنیدن اسم حسابدار به یاد صورت های مالی ، ثبت اسناد حسابداری ، ارائه گزارشات مالی و... میافتند . با بالا رفتن سطح اطلاعات مردم ، تقریبا وظایف حسابدار برای همه افراد مشخص است .

یک حسابدار رسمی پس از بررسی صورت های مالی ، گزارشات خود را به سازمان رسیدگی به امور مالیاتی ارائه می دهد . در این گزارشات به سازمان امور مالیاتی اعلام می کند که صورت های مالی مورد تائید بوده اند یا خیر ، این گزارشات مورد تائید سازمان هم خواهند بود .

زمینه‌های کاری حسابدار رسمی چیست؟

شرکت هایی که باید درآمد خود را ثبت نمایند و همچنین سازمان امور مالیاتی کشور باید از خدمات ارائه شده توسط حسابدار رسمی استفاده نمایند . بنابراین یکی از مهم ترین افرادی که شرکت های مختلف همیشه با آن ها سر و کار دارند حسابداران رسمی هستند . معمولا برای انجام حسابرسی داخلی شرکت های بزرگ بهتر است با حسابدار رسمی همکاری شود .

به عنوان مثال اگر شرکتی بخواهد برای دریافت وام از بانک اقدام نمایند ، بانک وام دهنده با نظر و مهر و امضاء حسابدار رسمی در گزارش های مالی شرکت ، وام درخواستی را پرداخت خواهد کرد . شرکت های پیمانکاری که قصد شرکت در مناقصات دولتی را دارند ، معمولا برای تائید صورت های مالی خود از حسابدار رسمی استفاده می نمایند .

به منظور کسی اطلاعات بیشتر در مورد آزمون حسابدار رسمی به وب سایت حسابکاران مراجعه نمایید.

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com