تاریخ شمسی : 1403/2/1 تاریخ میلادی : 4/20/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

برنامه ریزی مالیاتی یا نقشه راه مالیاتی ،تحلیل و آنالیز وضعیت مالی واحدی کاری یک شرکت یا سازمان از دید مالیاتی می باشد . در زمان راه اندازی کسب و کار در سراسر جهان این نوع برنامه ریزی توسط موسسه و شرکت های مشاوره مالیاتی انجام می شود . طبق برنامه ریزی مالیاتی کلیه امور مالیاتی به درستی و قانونی با حداقل پرداخت مالیات انجام می شود و سازمان هیچ گونه جریمه مالیاتی نخواهد شد.در ادامه قصد داریم به انواع نقشه راه مالیاتی ، فواید و اهداف آن بپردازیم با حسابکاران همراه باشید .

انواع نقشه راه مالیاتی

نقشه راه مالیاتی تحلیل وضعیت مالی واحد کاری، از دید مالیاتی می باشد . برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت ، برنامه ریزی مجاز و هدفمند مالیاتی از انواع برنامه ریزی مالیاتی می باشند . در مواردی که نیاز به پرداخت سریع مالیات نباشد برنامه ریزی مالیاتی به صورت بلند مدت انجام می شود اما در برنامه ریزی کوتاه مدت تنها برای انجام اهداف خاص برنامه ریزی صورت می گیرد .

در برنامه ریزی مالیاتی مجاز براساس قوانین موجود در مالیات برنامه تنظیم می گردد . برنامه مالی هدفمند برای آن دسته از مالیات دهندگانی که تلاش می کنند تا از پرداخت مالیات خود بکاهند، انجام می شود .برای کسب اطلاعات در مورد آموزش حسابداری و استخدام حسابدار در شرکت و سازمان های مختلف به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید و یا با کارشناسان و مشاورین ما در تماس باشید .

مزیت های نقشه راه مالیاتی در واحدهای کسب و کار

همان طور که قبلا بیان کردیم ، داشتن برنامه یا نقشه راه مالیاتی مزیت فراوانی برای واحدهای کسب و کار بزرگ یا کوچک دارد. در این جا به چند مورد از فواید با ارزش برنامه ریزی مالیاتی می پردازیم.یکی از مهم ترین اهداف برنامه ریزی مالیاتی برای هر واحد کسب و کار، کاهش بار و پرداخت مالیاتی می باشد .

آگاهی و اطلاع از بدهی مالیاتی و کاهش بار مالیات به صاحبان کسب و کار کمک خواهد کرد تا مقداری از هزینه های مالیاتی خود را صرفه جویی کنند .صرفه جویی در این بخش باعث می شود که مجدد از آن در کسب و کار سرمایه گذاری کنند .بهتر است برای استفاده از بخش بودجه مالی همیشه از مشاوران مالی خود جهت سرمایه گذاری مشورت بگیرید . نقشه راه مالیاتی و آنالیز و بررسی دقیق آن به افراد کمک می کند تا فرصت های توسعه کسب و کار خود را شناسایی کنند .

اهداف مهم نقشه راه مالیاتی

هدف از برنامه ریزی مالیاتی این است که وضعیت مالی سازمان و شرکت در بهینه ترین حالت قرار داشته باشد .در نقشه راه مالیاتی معمولا مواردی چون زمانبندی ، میزان درآمد ، زمان خرید و برنامه ریزی برای سایر موارد لحاظ می شود . از سایر اهداف مهم نقشه راه مالیاتی می توان به کاهش بار مالیاتی واحد کسب و کار ، سرمایه گذاری ، رشد و توسعه اقتصاد و ثبات نسبی آن ، به حداقل رساندن دعوی قضایی اشاره کرد .

در کاهش بار مالیاتی با برنامه ریزی دقیق طبق قوانین مالیاتی کشور، روش هایی را جهت کاهش بار مالیاتی و صرفه جویی در هزینه ها استفاده کرد .برنامه ریزی مالیاتی می تواند از برخوردها و دعواهای قضایی جلوگیری کند و آن ها را به حداقل برساند .در این میان می توان مهم ترین هدف نقشه راه مالیاتی یک سازمان را مدیریت درآمد از مالیات و سرمایه گذاری گوناگون آن در نظر گرفت . با استفاده از تکنیک های خاص چون روش های سودمند در برنامه ریزی مناسب مالیاتی می توانیم از منابع درآمدزا به بهترین صورت استفاده کنیم .

کلام پایانی

صاحبان هر کسب و کاری برای استفاده از برنامه ریزی مناسب مالیاتی باید از مشاورین باتجربه و حرفه ای مالیات کمک بگیرند تا بهترین و کارآمدترین برنامه مالیاتی کسب و کار را برای واحد کاری آن ها تنظیم نماید .چنان چه دارای شرکت یا واحد کسب و کار هستید و به دنبال تنظیم نقشه راه مالیاتی مناسب هستید بهتر است از مشاورین موسسات مشاوره ای مالیاتی کمک بگیرید . کارشناسان و مشاورین حرفه ای مجموعه حسابکاران با سال ها سابقه درخشان در زمینه حسابداری، استخدام حسابدار می تواند صاحبان کسب و کار را جهت تنظیم برنامه ریزی مالیاتی کمک کند . با بهره گیری از خدمات حسابداری موسسه های مشاوره ای مالیاتی می توانید کلیه امور حسابداری و مالی خود را به آن ها بسپارید و با خیالی آسوده به توسعه و گسترش کسب و کار خود بپردازید.  

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com