تاریخ شمسی : 1403/1/31 تاریخ میلادی : 4/19/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

ارزیابی و تجزیه و تحلیل گزارش مالی هر شرکت و کسب و کاری موقعیت آن را با ارزیابی مناسب صورت های مالی آن مشخص می شود .اشخاصی که یک کسب و کار را راه اندازی می کنند بایستی برای ارزیابی وضعیت مالی کسب و کار و شرکت خود به تحلیل گزارش های مالی خود بپردازند. از نقش گزارش مالی مهم می توان به تعیین بودجه واقعی ، کاهش خطا و اشتباه ، شفاف سازی و جذب سرمایه گذار اشاره کرد .ما در این مقاله قصد داریم نقش گزارش مالی و تجزیه و تحلیل آن بپردازیم.

نقش گزارش مالی در ارزیابی وضعیت مالی شرکت ها

به طور کلی سه بخش اصلی در تجزیه و تحلیل وضعیت صورت های مالی یک شرکت مدنظر خواهد بود . تعیین هزینه : هزینه های تولیدی، فنی و بازاریابی را شامل می شود . زمانی که فعالیت این بخش از شرکت مشخص شد بایستی هزینه یابی مختلف انجام شود .از بخش های مهم و کلیدی، موضوع تعیین هزینه می باشد که می توان به هزینه منابع انسانی ، پیش بینی فروش ، هزینه اداری و تولید و بهای تمام شده اشاره کرد .از نقش گزارش مالی در تجزیه و تحلیل وضعیت مالی شرکت می توان به بررسی میزان موفقیت در رسیدن به شاخص های مالی اشاره کرد که یکی از راهکارهای آن بررسی و تجزیه و تحلیل موفقیت و عدم موفقیت در کسب و کار است .

نقش گزارش مالی برای جذب سرمایه گذار اینگونه است که باید تحلیل مالی درست و صحیح را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم . شه گروه از صورت های مالی کاربردی در بخش مالی که به شکل تخمین ارائه می شود شامل گزارش های مالی سود و زیان ، ترازنامه و صورت جریان وجوه نقد می باشد که  در مبحث تحلیل و بررسی مالی کسب و کار نقش مهمی را ایفا می کنند .نسبت و شاخص های مالی با استفاده از ارقام و آمار مختلف در بخش مالی انجام می شود و پاسخ سوالاتی چون دوره بازگشت سرمایه ، نقاط سر به سر و ارزش خالص فعلی مطرح شده را می دهد .در ادامه به طور کلی به نقش گزارش مالی در ارزیابی مالی شرکت ها و اهمیت تجزیه و تحلیل آن ها اشاره خواهیم کرد .

با اعلام اگهی های استخدام حسابدار در شرکت ها و اطلاع از فراخوان آزمون های استخدامی می توانید در آزمون استخدامی سازمان و شرکت های مرتبط با حسابداری شرکت کنید . برای کسب آگاهی بیش تر در این زمینه می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید .

نقش گزارش مالی و اهمیت تجزیه و تحلیل آن

در این قسمت می خواهیم از اهمیت تجزیه و تحلیل صورت های مالی در حسابداری و نقش گزارش مالی بیش تر صحبت کنیم، همراه ما باشید . شفاف سازی مالی اطلاعات مفید و خوبی را در اختیار صاحبان کار قرار می دهد . کلیه اعدادی که در یک صورت مالی یا ترازنامه ثبت می شود در کسب و کار و شرکت مورد نظر تاثیر دارد .همان گونه که می دانیم ارزش دارایی ها همیشه در حال تغییر است. مشخص بودن درصد سود قبل یا بعد از کسر از مالیات ، زمانی که در اختیار مدیران و سهامداران قرار گیرد اطلاعات خوبی از وضعیت کسب و کار به آن ها نشان می دهد .

مالیات شرکت و سازمان با درآمد آن نسبت مستقیم دارد . با تهیه و تنظیم دقیق گزارش های مالی می توانیم فشارهای مالی را کاهش دهیم و صورت حساب دقیق مالی را که برای دولت مهم است ، تنظیم کنید .برخی از شرکت های برای فرار از پرداخت مالیات همیشه صورت حساب های مالی خود را دستکاری می کنند . ارزیابی دهی های مالیاتی به مدیران مالی جهت کاهش فشار مالیاتی کمک خواهد کرد . از نقش گزارش مالی در شرکت و سازمان می توان به کاهش خطا و اشتباه اشاره کرد، به گونه ای که با تنظیم دقیق صورت و گزارش های مالی می توانیم از اشتباهات و خطاهای مالی که بسیار هزینه بر هستند جلوگیری کنیم .

یکی از دلایل مهم آموزش حسابداری کاربردی و مقدماتی جلوگیری از بروز چنین خطاهای بزرگ مالی است ، زیرا یک اشتباه کوچک در محاسبات مالیاتی می تواند شرکت و سازمان را با ورشکستگی رو به رو کند .در جمع بندی کلی به این نتیجه می رسیم که گزارش های مالی در ارزیابی وضعیت مالی شرکت و سازمان ها از اهمیت بالایی برخودار می باشد .صورت های مالی در هر شرکت و با توجه به نوع کسب و کار و حجم آن متفاوت است .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com