تاریخ شمسی : 1403/2/4 تاریخ میلادی : 4/23/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

اصول،مفروضات و میثاق های حسابداری امکان استفاده از گزارش های مالی را برای گزارش دهی حسابرسان فراهم می کند و به همین ترتیب این مبالغ را به صورت متناسب می سازد . یک فرضیه بیانیه ای است که بدون شواهد واقعی. در دنیای کسب و کار ، فرضیات در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند تا شرکت ها بتوانند در صورت عدم اطمینان ، برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند. شاید شایع ترین استفاده از مفروضات در عملکرد حسابداری باشد ، که از فرضیات حسابداری برای تسهیل ارزیابی ، پیش بینی و گزارش گیری مالی استفاده می کنند.

 

اصول،مفروضات و میثاق های حسابداری چیست؟

 

فرضیات حسابداری ، اصول حسابداری و مبنای تهیه و تنظیم گزارش های مالی می باشند. در این مقاله تعدادی از فرضیات حسابداری مورد بررسی قرار گرفته اند. 

هنگام تهیه گزارش مالی یک شرکت ، فرضیات حسابداری نظری وجود دارد که به طور معمول دنبال می شود. فرضیه های کلیدی حسابداری بیان می کند که یک کسب و کار سازمان یافته مشغول به کار است. 

آنها ساختاری برای ثبت معاملات کسب و کار را فراهم می کنند. اگر هر یک از این فرض ها درست نباشد ، ممکن است لازم باشد اطلاعات مالی تولید شده توسط حسابدار تغییر داده شود. 

فرضیات حسابداری چه اهمیتی دارند ؟ 

پنج نوع اساسی از فرضیات حسابداری وجود دارد ، این مفروضات عبارتند از : 

  1. فرض تفکیک شخصیت (Separate Entity Assumption) 

بر اساس این فرضیه برای هر موسسه  یا شرکت یک شخصیت تجاری مستقل از مالک و یک شخصیت تجاری مستقل از موسسات دیگر در نظر گرفته می شود. فعالیت های مالی با توجه به اعتبار شخصیت مستقل حسابداری تجزیه ، تحلیل و ثبت می شوند . صورت های مالی به منظور انعکاس وضعیت مالی و نتایج عملیات شخصیت مزبور تهیه و ارائه می گردند. سپس جداگانه مورد بررسی قرار می گیرند.

 

  1. فرض دوره مالی (Time Period Assumption)

 

به منظور جداسازی عملیات مالی ، نیار مدیران ، صاحبان موسسه و سازمان های بیرونی دوره های مالی کوتاه مدت سه ماهه ، شش ماهه و یک ساله فرض می شوند. نتایج واقعی فعالیت یک موسسه را فقط در پایان اجرای عملیات و بعد از بسته شدن سال مالی می توان تعیین کرد.

 

اگر دوره مالی با یک سال کامل برابر باشد دوره مالی یا دوره حسابداری نامیده می شود. در صورتی که دوره مالی برابر با یک سال کامل باشد ، سال مالی گفته می شود.

 

اگر این فرض درست نباشد ، بیانیه های مالی دقیق را غیرممکن می سازد. این فرض برای مشاغل کوچک متعلق به یک مشکل خاص است.

 

  1. فرض تداوم فعالیت (Continuity Assumption)

 

یک موسسه یا شرکت باید فرض تداوم فعالیت را به منظور پیش بینی آینده و منحل نشدن در آینده را داشته باشد. در حقیقت فرض تداوم مالی به منظور ادامه فعالیت موسسه یا شرکت در دوره مالی پس از تاریخ ترازنامه و در آینده نامعلوم می باشد. دسته بندی عناصر صورت های مالی به منظور انعکاس در صورت های مالی اساسی مبتنی بر فرض تداوم فعالیت در حسابداری است.

 

  1. فرض واحد اندازه گیری (Unit of measure)

 

به منظور اندازه گیری کمیت یا کیفیت هر چیزی به مقیاسی مشخص جهت اندازه گیری نیاز دارید. برای اندازه گیری مسافت های طولانی کیلومتر ، مایل و برای اندازه گیری وزن های مختلف از گرم ، تن و...استفاده می شود.

 

در شغل حسابداری برای اندازه گیری ارزش مبادلات از واحد پول استفاده می شود ، که در هر کشور این واحد پول ملی همان کشور می باشد.

 

  1. فرض تعهدی (Accrual Assumption)

 

یکی از مهم ترین مفروضات حسابداری فرض تعهدی است ، در حقیقت توسعه حسابداری به فرض تعهدی بستگی دارد. در صورتی که فرض تعهدی را در نظر بگیرید درآمد شما تحقق پیدا خواهد کرد و هزینه بدون در نظر گرفتن دریافت و پرداخت شناسایی و ثبت خواهد شد.

 

اگر این فرض درست نباشد ، یک کسب و کار باید به جای آن از مبنای نقدی حسابداری برای ایجاد صورت های مالی مبتنی بر جریان نقدی استفاده کند.

 

کارشناسان توصیه می کنند که شرکت ها هر چند سال یکبار فرضیات حسابداری خود را بررسی کنند تا ببینند آیا تغییر ممکن است سودمند باشد یا خیر؟ هم چنین ثابت کنند مفروضاتحسابداری هنوز هم دقیق می باشند.

 

در ساده ترین روش، حسابداری یک راه برای برقراری سلامتی مالی یک کسب و کار یا یک سازمان برای اشخاص مورد علاقه است. این یک روش ارزیابی دارایی ها ، بدهی ها و جریان نقدی است. در صورت استخدام حسابدار به وب سایت حساب کاران مراجعه نمایید.

 

 

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com