تاریخ شمسی : 1403/1/31 تاریخ میلادی : 4/19/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابداری سیستمی است که در آن اطلاعات و گزارش های مالی و صورت وضعیت های حسابداری در مدل و اشکال مختلف جمع آوری ، طبقه بندی و ثبت می شوند . افرادی که درون سازمان مشغول به کار هستند می توانند از این اطلاعات جهت تصمیمات مهم استفاده نمایند . هدف حسابداری تهیه گزارش ها و صورت های مالی است که ملاک تصمیم گیری افراد ذی نفع درون سازمانی ( سرمایه گذاران ، مدیران ، و..) محسوب می شود . ما در این مقاله می خواهیم به موضوع ماهیت و هدف حسابداری در سازمان و شرکت های مختلف بپردازیم ، با حسابکاران همراه باشید .

هدف حسابداری در سازمان و شرکت ها

حسابداری در حقیقت یک سیستم اطلاعاتی مهم در سازمان و شرکت های مختلف می باشد که با جمع آوری و ثبت اطلاعات لازم به سرمایه گذاران و مدیران ،کمک می کند تا آن ها در برابر مسائل اقتصادی بهترین تصمیم و عملکرد را داشته باشند .به عنوان مثال اگر کسی قصد سرمایه گذاری در یک سازمان و شرکت را دارد ، باید وضعیت و نتایج مالی آن شرکت را طی سال های گذشته بررسی کند. موضوعات مورد بررسی توسط حسابداران شرکت ها به صورت گزارش های مالی تهیه می شود .

هدف حسابداری جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی انسان که با گذشت زمان و گسترش فعالیت های مختلف اقتصادی و پیچیدگی آن توسعه یافته است .افراد و مدیران برجسته شرکت و دولت برای تصمیم گیری و توزیع منابع مالی به اطلاعاتی نیاز دارند ، این اطلاعات با کمک حسابداران تهیه می شود و در اختیار مدیران مالی قرار می گیرد . رشته حسابداری از سه گروه آزمایشی علوم تجربی ،انسانی ، ریاضی دانشجو می پذیرد . برای اطلاع از فراخوان و جذب نیرو ، استخدام حسابدار می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید و از اخبار و اطلاعیه های مهم استخدامی شرکت و سازمان های مختلف مطلع شوید .

داشتن توانایی در حل معادلات ریاضی در رشته حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار است . آن دسته از دانش آموزانی که در رشته ریاضی تحصیل کرده اند در رشته حسابداری موفق خواهند بود . یک حسابدار خوب و موفق باید بتواند گزارش های کاری خود را به خوبی ارائه دهد و نگارش خوبی داشته باشد ، این ویژگی در سطوح بالای حسابداری چون مدیریت مالی و حسابرسی اهیمت زیادی دارد . صداقت و رازداری یکی دیگر از خصوصیات حسابداری می باشد زیرا در آینده اسناد و مدارک یک سازمان را در اختیار دارد و چنان چه از صداقت و رازداری برخوردار نباشد برای شرکت مشکلات فراوانی را به وجود خواهد آورد .هدف حسابداری در این دنیای پر رقابت و پر از تنش ارائه دقیق گزارشات مالی بدون کوچک ترین خطا در آن می باشد .مهم ترین شاخه های رشته حسابداری شامل حسابداری مالی ، صنعتی ، حسابرسی ، دولتی و مدیریت می باشد .

اهمیت مدیریت مالی در سازمان

مدیریت مالی در یک شرکت امری مهم و حیاتی محسوب می شود . مدیریت مالی خوب سازمان می تواند با درایت و هوشمندی خود باعث پیشرفت یک مجموعه و سازمان شود .همانطور که می دانید هر سازمان بخش های مختلفی دارد و هر بخش زیر نظر مدیر اداره می شود . مدیریت مالی یکی از بخش های جدایی ناپذیر سازمان ها می باشد و مدیر مالی این بخش نقش مهم و کلیدی در آن مجموعه را ایفا می کند . وظایف مدیریت مالی مشابه وظایف یک خزانه دارد است که علاوه بر آن مسئولیت های تحلیلی و پشتیبانی از تیم مدیریت خود در تصمیم های سازمانی را شامل می شود . مدیر مالی باید سرمایه سازمان را به گونه ای مدیریت کند که سود سرمایه گذاری را به حداکثر و ریسک آن را به حداقل برساند .علاوه بر این مسئولیت های حساس مدیر مالی باید به تحلیل مالی در زمینه هایی چون بودجه بندی ، برآورد کردن و .. بپردازد .

کلام آخر

حسابداری یک زبان است . زبانی که اطلاعات مفیدی درباره موقعیت مالی یک سازمان فراهم می کند . اگر تمایل به یادگیری زبان حسابداری هستید، پس از آموختن آن می توانید عملیات مالی هر سازمانی را به راحتی بفهمید و با آن ارتباط برقرار کنید . به طور کلی اطلاعات سازمان ها در سه دسته طبقه بندی می شود که شامل اطلاعات حسابداری مالی ، مدیریتی و عملیاتی . جهت کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با هدف حسابداری و اصول مهم در آن می توانید به سایر مطالب موجود در وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com