تاریخ شمسی : 1403/2/1 تاریخ میلادی : 4/20/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابداری فرآیندی برای رسیدگی به امور مالی سازمان و شرکت یا شخص حقوقی می باشد . حسابداری مهارتی است که با تحلیل مدارک مالی و اطلاعات سازمان و شرکت ها نقش مهمی در تصمیمات مدیران و سایر افراد می گذارد .با این توضیحات حسابداران علاوه بر دانش و تخصص کافی جهت استفاده از اطلاعات و داده های مالی و تحلیل آن ها باید راهکارهایی مثل کدینگ حسابداری را به مدیران گزارش دهد . ما در این مقاله قصد داریم حسابداران را با طراحی کدینگ حسابداری آشنا کنیم و نکاتی را در این زمینه برای آن ها بیان کنیم .

طراحی کدینگ حسابداری

کدینگ حسابداری به دسته بندی و مرتب کردن عنوان های فعالیت مرتبط با حسابداری گفته می شود ، طراحی کدینگ حسابداری  چینش موضوع های مالی و عملیات ها را براساس سطح  و موضوع فعالیت برای حسابداران امکان پذیر می کند . در طراحی کدینگ حسابداری سرفصل های اصلی و فرعی حسابداری مشخص شده و هم چنین ارتباط میان آن ها برای افرادی که نیاز به دسترسی به اطلاعات دارند ، امکان پذیر خواهد بود .طراحی کدینگ حسابداری اطلاعات مالی را به راحتی تفکیک و در زمان مورد نیاز در کوتاه ترین زمان در دسترس حسابداران قرار می دهد . کدینگ حسابداری موضوع عجیب نیست و تنها به نظمی که از آشفتگی اطلاعات مالی شرکت و سازمان جلوگیری می کند ، کدینگ حسابداری می گویند . با این وجود طراحی کدینگ حسابداری برای شرکت و سازمان و همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک خصوصی و دولتی ضروری است .

آشنایی با انواع کدینگ

  • کدینگ وجهی
  • کدینگ سلسله مراتبی
  • کدینگ متوالی
  • کدینگ حفظی
  • کدینگ توده‌ای

در طراحی کدینگ حسابداری باید به اصول و استانداردهای حسابداری و فعالیت های سازمان و کنترل و گزارش های مورد نیاز داخلی یا خارج از سازمان توجه کرد و با توجه به این ساختار کدینگ حسابداری را طراحی کرد . اصول حسابداری در کدینگ یعنی تمامی سیستم های کدینگ حسابداری را برای کسب و کار طبق اصول طراحی شود و از قوانین خاص حسابداری در بخش های مختلف پیروی کند .برخی از نرم افزارهای حسابداری چون نرم افزار هلو و محک به صورت پیش فرض کدینگ حسابداری را دارا هستند . سطوح استاندارد در کدینگ حسابداری ، سطح های انواع حساب های مختلف را شامل می شود . کدهایی کدینگ نامیده می شوند در سیستم های حسابداری برای شناسایی ساده و بهتر حساب های درگیر و سریع تر انجام دان امور مربوط به ثبت حسابرسی و .. مورد استفاده قرار می گیرد .

به بیان ساده تر می توانیم کدینگ در حسابداری را به فرآیند دسته بندی و منظم سازی موضوع و عناوین در ارتباط با فعالیت های حسابداری سازمان یا شرکت که امکان چینش و مرتب سازی آن ها با توجه به عملیات و موضوعات و سطوح مالی برای حسابداران امکان پذیر می کند. نکته مهم در طراحی کدینگ حسابداری این است که گاهی برای تقسیم رویدادهای مالی سازمان و شرکت به قسمت های جزئی تر می باشد به دلیل اینکه حساب های متعدد وجود دارد و تفکیک آن ها کمی سخت خواهد شد .ساختار دسته بندی رویدادهای مالی و حساب ها شبیه هرم یا درخت می باشد .حسابکاران کلیه آگهی و فراخوان های استخدامی شرکت و سازمان های معتبر را اعلام می کند تا افراد با اطلاع از زمان برگزاری آزمون ها خود را جهت آزمون استخدامی حسابداری سازمان ها آماده کنند . برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه به وبسایت ما مراجعه نمایید .

ویژگی های شاخص طراحی کدینگ حسابداری

کدینگ حسابداری اطلاعات مالی سازمان و شرکت را به راحتی قابل تفکیک و دسترس سریع آن در مواقع لزوم در اختیار حسابداران قرار می دهد .از ویژگی های شاخص کدینگ حسابداری می توانیم به تهیه گزارش های دقیق و جامع ، امکان تهیه و تنظیم گزارش های مدیریتی در سطوح بالا جهت تصمیم گیری های حیاتی در شرکت ها ، کاهش دخالت نیروی انسانی ، تیه اسناد و مدارک حسابداری و راه کار عالی و مناسب برای اشخاص حقوقی و حقیقی می باشد .هم چنین افزایش سرعت در تهیه اسناد و مدارک حسابداری در فرآیندهای مختلف از ویژگی های متمایز کدینگ حسابداری می باشد . از طرفی دیگر برای فعالیت های مختلف سازمان یا شرکت های بازرگانی کدینگ انتخاب مناسبی می باشد که مورد توجه حسابداران و مدیران قرار گرفته است . در پایان می توان این گونه بیان کرد که سیستم کدینگ حسابداری برای فعالیت مالی شرکت و سازمان ها  بسیار مهم و امری تخصصی می باشد .

با مراجعه به وب سایت حسابکاران و استخدام حسابدار خبره از انجام امور حسابداری آسوده خاطر باشید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com