تاریخ شمسی : 1403/2/5 تاریخ میلادی : 4/24/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابداری منابع انسانی ، فرآیند اندازه گیری و تشخیص اطلاعات در مورد منابع انسانی است .در واقع منظور از حسابداری نیروی انسانی تبدیل مفهوم کیفی و ذهنی ارزش منابع انسانی در قالب کمی و عینی با استفاده از علم حسابداری می باشد . حسابداری نیروی انسانی با موضوعات مهم و اساسی شناسایی کیفیت و کمیت ، اندازه گیری و ارزیابی ارزش اقتصادی و ارائه گزارش های مالی مناسب با آن سر و کار دارد .

روش های بررسی هزینه های حسابداری منابع انسانی

حسابداری منابع انسانی به دو روش هزینه یابی منابع انسانی ، ارزش گذاری منابع انسانی مورد بررسی قرار می گیرد . سیستم حسابداری نیروی انسانی در مرحله اول نیاز به شناسایی هزینه های ایجاد شده در رابطه با نیروی انسانی که باید از سایر هزینه های واحد تجاری تفکیک شود ، خواهد داشت .روش های مورد استفاده باید در بخش جاری و سرمایه ای هزینه ها تمایز قائل شود . هزینه یابی منابع انسانی از دو بخش هزینه های اولیه و هزینه های جایگزینی تشکیل شده است . در هزینه های اولیه کلیه مبالغی که برای تامین و آموزش و پرورش نیروی انسانی مصرف می شود در نظر گرفته می شود . هزینه های جایگزینی شامل کلیه هزینه های جایگزینی شغلی و سایر هزینه های پرسنلی که شامل پاداش ، تسهیلات ،حقوق و دستمزد ، بیمه و ..می باشد. حسابداری منابع انسانی بیش تر نیازمند ارزش گذاری منابع انسانی می باشد تا هزینه یابی .

به طور کلی از سیستم های متعدی برای اندازه گیری منابع انسانی استفاده می شود که شامل روش های جایگزینی ، تمام شده تاریخی ، روش ارزش اقتصادی ، بهای هزینه فرصت از دست رفته ، مدل ارزشگذاری فردی و گروهی و .. می باشد .

ارزش اقتصادی منابع انسانی

ارزش اقتصادی منابع انسانی مانند ارزش اقتصادی منابع دیگر به منظور بهره گیری از توان نیروها بستگی دارد .چنان چه دو شرکت را از لحاظ سرمایه ، حجم فعالیت ، تکنولوژی یکسان در نظر بگیریم ، دلیل سودآوری یکی از شرکت ها نسبت به شرکت دیگر نیروی انسانی آن می باشد .هدف اصلی در سیستم حسابداری منابع انسانی به مدیریت و کنترل در برنامه ریزی و استفاده موثر و بهینه از منابع انسانی و تمام منابع سازمان کمک می کند .برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با استخدام حسابدار منابع انسانی در سازمان ها و شرکت های خصوصی در سراسر کشور می توانید با ارسال رزومه کاری خود به وبسایت حسابکاران ، از بهترین موقعیت های شغلی در انتظار خود بهره مند شوید .

اهداف حسابداری منابع انسانی  

  • برنامه ریزی و تصمیم گیری موثر برای پرسنل
  • ایجاد نگرش و تفکر راهبردی در رابطه با منابع انسانی
  • ارزش اقتصادی منابع انسانی در گزارشات مالی ثبت می گردد
  • جمع آوری اطلاعات موثر و سودمند جهت اداره کارآمد نیروی انسانی
  • با استفاده از حسابداری منابع انسانی کارایی مدیریت افزایش پیدا می کند
  • محاسبه میزان ارزش منابع انسانی که در سایر منابع فیزیکی و مالی ایجاد می کنند

دلایل توسعه حسابداری منابع انسانی

توسعه حسابداری منابع انسانی پاسخ و واکنش به تغییرات و گسترش در سطح خرد ( شرکت ) و کلان ( اجتماعی ) مورد بررسی قرار می گیرد . در توسعه حسابداری نیروی انسانی در سطح کلان عوامل مهمی تاثیرگذار هستند که شامل تغییر الگوهای تولید و سازماندهی کار و تغییر در قوانین و مقررات شرکتی و حکومتی و اشخاص می شود . اما عواملی که در توسعه حسابداری نیروی انسانی در سطح خرد مورد بررسی قرار می گیرند شامل بهبود مدیریت منابع انسانی می باشد .

موانع حسابداری منابع انسانی

مشکلات و موانع مختلفی در مورد حسابداری منابع انسانی بر محورهای فقدان اطلاعات لازم وجود دارد .نگرانی مدیریت در رابطه با واکنشپرسنل نسبت به موضوع ، اهمیت بیش از حد به فعالیت های اجرایی و رفتاری مدیریت سازمان . سیستم حسابداری نیروی انسانی امکان ایجاد مقاومت از طرف پرسنل سازمان را دارد چرا که آن ها این مسئله را به عنوان عرضه جهت اندازه گیری فعالیت برای خود می باشند . در پایان به این نتیجه می رسیم که انسان از عوامل اصلی توسعه یافتگی می باشد و این توسعه یافتگی تنها بر دوش نیروهای انسانی می باشد .

امروزه انسان را به عنوان عامل موثر بر توسعه می دانند و توجه به سرمایه های فکری ، اجتماعی و انسانی در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد .چنان چه قصد اطلاع از تاریخ فراخوان ها و آزمون های استخدامی دارید می توانید با وبسایت حسابکاران در تماس باشید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com