تاریخ شمسی : 1403/2/1 تاریخ میلادی : 4/20/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

رشته حسابداری یکی از پرطرفدارترین رشته ها در میان افراد به دلیل تنوع در زیرشاخه های این رشته افراد قادر هستند در یکی از ریز شاخه هایی که بیش ترین ارتباط را با ان برقرار کرده اند تحصیل کنند و پس از اتمام درس وارد بازار کار شوند .طبق آخرین آمار بدست آمده ، رشته حسابداری جزء یکی از ده شغل پول ساز در جهان شناخته شده است . همین امر باعث شده که انگیزه افراد برای تحصیل در رشته حسابداری روز به روز بیشتر شود .

تقسیم بندی کلی رشته حسابداری

مجموعه حسابکاران تلاش می کند اطلاعات مفیدی در رابطه با رشته حسابداری به صورت تخصصی و مجزا برای افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند ، در اختیار آن ها قرار دهد .به طور کلی رشته حسابداری به رشته های مجزا و تخصصی چون حسابداری مالی ( عمومی ) ، حسابداری دولتی ،حسابداری بودجه ای ، حسابداری مالیاتی ، حسابداری صنعتی ( قیمت تمام شده ) ، حسابداری سیستم ها ، حسابرسی ، حسابداری اجتماعی و موسسات غیر انتفاعی تقسیم می شود .

حسابداری مالی و حسابداری مالیاتی   

اکثر شرکت های بازرگانی و موسسات از حسابداری مالی که به عنوان زیر بنای همه ی رشته های حسابداری است استفاده می کنند . در این رشته در حقیقت کلیه فعالیت های مالی دفاتر در پایان هر دوره ی مالی به صورت ارائه گزارش و صورت های مالی تهیه می شود . جهت کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با استخدام حسابدار در هر یک از زیر شاخه های رشته حسابداری تنها کافی است به وبسایت حسابکاران مراجعه نمایید . در رشته حسابداری مالیاتی تعیین میزان مالیات بر درآمد سازمان و موسسات با توجه به قوانین و مقرراتی که در سازمان مالیات کشور به تصویب رسیده است ، کار می شود .در کشور ما و سایر کشورهای دنیا قوانین مالیاتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باعث می شود به موقعیت شغلی اکثر افراد کمک فراوانی کند .

حسابداری دولتی و حسابداری صنعتی

در این رشته از حسابداری در مورد چگونگی ثبت و نگهداری حساب ها در تمامی موسسات و شرکت های دولتی بحث و گفتگو خواهد شد . رشته حسابداری نیازمند تمرکز و دقت بالا می باشد و با کوچکترین اشتباه در سازمان های بزرگی چون سازمان و ادارات دولتی ، کارخانجات صنعتی بزرگ، شرکت های خصوصی موقعیت مالی هر یک از آن ها را تهدید خواهد کرد . در حسابداری قیمت تمام شده همان گونه که از اسم آن می توان تشخیص داد نحوه ی محاسبه قیمت تمام شده محصول در هر مرحله از تولید ، توضیح داده می شود .  

حسابرسی

حسابرسی به بررسی اسناد ، مدارک ، گزارشات مالی موسسه می پردازد .عملیات حسابرسی در موسسات معمولا طی دو مرحله انجام می شود . در مرحله اول حسابرسی توسط حسابرسانی که عضو موسسه هستند انجام خواهد شد و مرحله دوم حسابرسی توسط حسابرسانی که مستقل بوده و وابسته به موسسه نمی باشند به صورت حرفه ای انجام می شود .حسابرسی از مهم ترین خدماتی است که حسابداران آن را انجام می دهند .برنامه ریزی ، کمک به موسسات جهت حل مسائلی چون کنترل و تصمیم گیری و برنامه ریزی همگی جزء خدمات مشاوران مدیریت هستند و زمان زیادی را به خود اختصاص می دهند ، اما بخش زیادی از فعالیت های اکثر موسسه های حسابرسی را همین امور تشکیل می دهند .

حسابداری بودجه ای  و حسابداری اجتماعی

در این رشته حسابداری ، روش های مختلفی برای چگونگی تهیه و تنظیم بودجه با توجه به فعالیت های مالی موسسه و شرکت و مقایسه آن با بودجه تنظیم شده در آینده با نتایج واقعی آن مورد بررسی و کنترل قرار می گیرد . در حسابداری اجتماعی که یکی از جدیدترین رشته های حسابداری محسوب می شود جهت کنترل و اندازه گیری هزینه و سود اجتماعی آن که غیر قابل اندازه گیری می باشد مورد استفاده قرار می گیرد .برای نمونه می توان به الگو اندازه گیری ترافیک در شهرهایی با جمعیت بالا که دولت وقت می تواند با استفاده از این الگوها موثرترین روش استفاده از منابع حمل و نقل را جهت آسانی کار تجارت و محیط زیست مناسب برای افراد ساکن در آن منطقه ایجاد کرد .

همان گونه که می دانید کسب اطلاع به موقع و دقیق از فراخوان های جذب نیرو ، آگهی های استخدامی مهم ترین گام در پیدا کردن شغل مناسب می باشد ،جهت کسب اطلاعات دقیق از آزمون های استخدامی و اخبار و آگهی های جذب نیرو به وبسایت حسابکاران جهت استخدام حسابدار مراجعه نمایید .

 

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com