تاریخ شمسی : 1403/2/5 تاریخ میلادی : 4/24/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

به منظور ثبت موسسه حسابداری باید مراحلی مختلفی را طی کنید . ثبت موسسه حسابداری و حسابرسی که بتواند عضوی از جامعه حسابداران رسمی باشد و هم چنین وارد بازار بورس و فرا بورس ایران شود و پروژه های بزرگ مالی و صنعتی را مدیریت نماید به افراد حرفه ای و شرایطی نیاز دارد که قانون آن را مشخص نموده است .

راهنمای جامع ثبت موسسه حسابداری

ثبت موسسه حسابداری با ثبت یک شرکت کاملا تفاوت دارد و دارای محدودیت ها و الزاماتی است که باید رعایت شود . در این مقاله شما را با الزاماتی که برای ثبت موسسه حسابداری نیاز دارید آشنا خواهیم کرد . چگونه یک موسسه حسابداری بزنیم ؟ شرایط و مراحل ثبت موسسه حسابداری چیست ؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید...

حسابداری چیست ؟

در فهرست پول ساز ترین رشته های دانشگاهی ، رشته حسابداری ، مدیریت مالی و امور مالی شرکت ها قرار گرفته است . به همین دلیل سالانه هزاران دانشجو در داخل و خارج کشور وارد مراکز آموزشی رشته حسابداری می شوند .

حسابداری در حقیقت طبقه بندی ، ثبت خلاصه ، تجزیه و تحلیل ارقام ، درآمد ها ، هزینه ها و به طور کلی اسناد مالی یک موسسه می باشد . امروزه حسابداری در موسسات تجاری اهمیت زیادی پیدا کرده است . به همین دلیل انجام فعالیت موسسات بدون استخدام حسابدار خبره و منظم امکان پذیر نمی باشد .

دلایل اهمیت حسابداری و ثبت موسسه حسابداری

  • جلوگیری از حیف و میل اموال شرکت ها توسط کارکنان
  • مشخص کردن وضع دارایی موسسه تجاری
  • مشخص کردن معاملات و ارزش آن ها
  • اطلاعات لازم را در مورد وضع مالی موسسه در اختیار تاجر قرار می دهد .
  • جلوگیری از فراموشی بعضی از عملیات مالی با ثبت کلیه فعالیت های مالی در دفاتر
  • و...

ثبت موسسه حسابداری

برای ثبت موسسه حسابداری به اخذ مجوز نیازی نیست . اما توجه داشته باشید که برای ثبت موسسه حسابرسی باید مجوزهای لازم را از انجمن حسابداران رسمی ایران اخذ نمایید . شما می توانید شرکتی با مسئولیت های محدود ثبت نمایید . اگر قصد دارید شرکت سهامی خاص را ثبت نمایید ، باید سه نفر را به عنوان عضو و دو نفر را به عنوان بازرس قانونی تعیین نمایید . از مبلغی که به عنوان سرمایه شرکت در نظر گرفته اید ، باید 35 درصد آن به صورت نقدی پرداخت شود و هم چنین باید مالیات آن اعطا شود . حداقل سرمایه ای که برای ثبت موسسه حسابداری نیاز دارید یک میلیون ریال است .

 مدارک مورد نیاز جهت ثبت موسسه حسابداری :

  1. تقاضانامه ثبت شرکت دو برگ
  2. شرکت نامه رسمی دو برگ
  3. گواهی عدم سوء پیشینه همه افراد
  4. اساسنامه شرکت
  5. صورت جلسه مجمع عمومی و موسسین و هیات مدیره دو نسخه
  6. فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران
  7. اخذ و ارائه مجوزهای مربوطه در صورت نیاز
  8. در صورت ثبت اسم خاص مثلا حسابداری نخبه و حسابکاران و... باید مجوز آن را دریافت نمایید .

اجازه ثبت موسسه حسابداری

همانطور که ذکر شد ثبت موسسه حسابداری نیازی به اخذ مجوز ندارد ، اما برای ثبت موسسه حسابرسی باید مجوزهای لازم را اخذ نمایید . بنابراین با رعایت مواردی که در این مقاله ذکر شد می توانید یک موسسه حسابداری ثبت نمایید و منع قانونی برای این کار وجود ندارد . بهتر است بدانید میزان معافیت مالی موسسه با شرکت و هم چنین کارکرد آن متفاوت است .

در ثبت موسسه حسابداری حتما باید یکی از هیئت مدیره دارای مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکتری حسابداری باشد . هم چنین هیچ یک از بازرسین نباید با یکدیگر نسبت فامیلی داشته باشند . موردی دیگری که باید آن را رعایت کنید منع حضور مسئولین دولتی ، مجلس ، شورای اسلامی شهر ، روستا ، قوه مجریه و قوه قضاییه در میان اعضای موسسه می باشد .

35 درصد از مبلغ ثبت موسسه حسابداری باید در یکی از بانک های کشور سپرده گذاری شود و رسید مبلغ واریز شده باید به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود . همانطور که ذکر شد اخذ مجوز از جامعه حسابداران الزامی است .

انتخاب نام برای ثبت موسسه حسابداری اهمیت زیادی دارد . معمولا اکثر نام های شرکت های حسابداری به صورت دو سیلابی یا سه سیلابی ثبت شده اند ، مگر اینکه نامی که شما انتخاب نموده اید خیلی خاص باشد . برای انتخاب نام موسسه حسابدرای می توانید به فرهنگ دهخدا مراجعه نمایید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com