تاریخ شمسی : 1403/2/7 تاریخ میلادی : 4/26/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابرسی مالی یک ارزیابی مستقل و عینی از گزارشات مالی یک سازمان است . اصول حسابرسی مالی این است که به سرمایه گذاران و مدیران اطمینان دهد که صورت های مالی دقیق و کامل هستند . ممیزی بیانیه حسابرسی بررسی اظهارات مالی شرکت و ارائه گزارش توسط یک حسابرس است . نتیجه این بررسی یک گزارش حسابرسی است که به ارائه صورت های مالی و اطلاعات مربوط به آن مرتبط است . گزارش حسابرس باید با توجه به صورت های مالی به طور دقیق تهیه شود .

حسابرسی مالی چیست ؟

هدف از حسابرسی مالی ، اضافه کردن اعتبار به وضعیت مالی گزارش شده و عملکرد یک کسب و کار است . تمام اشخاص در کسب و کارهای مختلف باید به طور سالانه یک گزارش حسابرسی شده را ارائه دهند . به طور مشابه ، وام دهندگان به طور معمول به گزارشی از صورت های مالی هر نهاد که به آن ها وام می دهند نیاز دارند . حسابرسی مالی به عنوان بررسی مستقل از گزارش مالی شرکت و ارائه آن توسط حسابرسان تعریف شده است که یک دیدگاه واقعی و منصفانه از عملکرد مالی شرکت ارائه می دهد .

حسابرسی مالی از وظایف صلی حسابرس یک سازمان یا شرکت می باشد . هر نوع کسب و کاری برای رقابت با رقیبان و ادامه فعالیت خود باید از وضعیت مالی شرکت خود مطلع شود ، تا در صورت بروز مشکل بتواند قبل از اینکه به حد بزرگتری برسد بررسی و رفع نماید .

افرادی که می توانند به صاحبان کسب و کارهای مختلف در این زمینه کمک نمایند ، خود مالک ، حسابدار و حسابرس می باشد . اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید به منظور استخدام حسابدار و حسابرس برای انجام امور حسابرسی مالی می توانید به وب سایت حساب کاران مراجعه نمایید .

با توجه به قوانین دولت هر نوع کسب و کاری برای اینکه بداند چه میزان مالیاتی باید پرداخت نماید ، باید از یک حسابرس برای حسابرسی مالی کسب و کار خود کمک بگیرد تا بتواند میزان درآمد سالیانه خود را مشخص نماید و نسبت به پرداخت مالیات آن اقدام کند .

انواع حسابرسی از نظر اهداف و موضوعات

  1. حسابرسی مالی : هدف نحوه تهیه صورت های مالی ، مطابق با استانداردهای پذیرفته شده حسابداری می باشد . موسسات حسابرسی و حسابداران رسمی تهیه کنندگان گزارش حسابرسی مالی می باشند و سرمایه گذاران ، بانک ها و موسسات اعتباری ، سازمان های دولتی از آن ها استفاده می کنند .
  2. حسابرسی رعایت : بررسی رعایت و یا عدم رعایت قوانین و مقررات کشور ( اساسنامه ، مصوبات هیئت مدیره ، مجامع عمومی صاحبان سهام و آیین نامه های داخلی ) می باشد .
  3. حسابرسی عملیاتی : هدف حسابرسی عملیاتی ، بررسی کارایی و اثر بخشی قسمت های مختلف موسسه و یا شرکت می باشد .

اهمیت گزارش حسابرسی مالی

حسابرسی مالی فرآیند یک کسب و کار را بهبود می بخشد ، یک گزارش حسابرسی دقیق می تواند زمینه هایی را مشخص کند که در آن مدیریت بتواند فرایندهای کسب وکار خود را بهبود بخشد و علاوه بر افزایش کیفیت فرآیندهای کسب و کار خود ، ارزش شرکت را نیز افزایش دهد .

اطمینان به سرمایه گذاران ، یک گزارش حسابرسی ، سطح بالا و غیر مطلقی را تضمین می کند که مقادیر موجود در صورت های مالی شرکت و نکات مربوط به حسابرسی از هر گونه خیزش مادی خلاص هستند .

نمایش واقعی و منصفانه ، گزارش مالی دقیق بیان می کند که حسابرسی مالی نمایانگر درست و عادلانه در تمام جنبه های مادی می باشد و مطابق با اصول پذیرفته شده حسابداری است .

اطمینان را ایجاد می کند ، صورت های مالی حسابرسی سطح هماهنگی در گزارش مالی را فراهم می کند ، بر این اساس کاربران حساب های مالی می توانند در هنگام تحلیل شرکت های مختلف و تصمیم گیری به آن تکیه کنند .

مسئولیت های حسابرسی مالی

  1. حفظ سیستم حسابداری و تهیه صورت های مالی
  2. انجام اقدامات لازم در زمینه پرداخت حقوق و دستمزد
  3. تهیه دفاتر مالی ، تراز عملکرد ، بودجه ، حساب سود و زیان و سایر صورتهای مالی
  4. ارائه گزارشات مختلف از فعالیتهای مالی به صورت مستمر و ارائه آن به مدیر مالی
  5. نگهداری حساب ریالی انبارها ، اموال و محاسبه قیمت تمام شده و قیمت فروش محصولات
  6. بررسی و تعیین انحرافات و مغایرت های احتمالی در پرداخت ها و هزینه ها ، ضایعات خرید و مصرف مواد و قطعات ، ساعات کار تلف شده ، اقلام انبارها و موارد مشابه

 

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com