تاریخ شمسی : 1403/2/5 تاریخ میلادی : 4/24/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابداری مالیاتی یک ساختار از روش های حسابداری متمرکز بر مالیات است . حسابداری مالی بر اساس قانون درآمد داخلی اداره می شود . قانون درآمد داخلی ، قوانین خاصی را که شرکت ها و افراد باید در هنگام تهیه گزارش مالیات خود دنبال کنند ، تعیین می کند .

حسابداری مالیاتی چیست ؟

 حسابداری مالیاتی بر تهیه  ، تجزیه و تحلیل و ارائه بازپرداخت مالیات و پرداخت مالیات متمرکز است . حسابداری مالیاتی به قوانینی که برای تولید دارایی های مالیاتی و بدهی ها در سوابق حسابداری یک شرکت یا فرد استفاده می شود اشاره دارد . حسابداری مالیاتی ممکن است منجر به تولید درآمد مشمول مالیات شود که از مقدار درآمد گزارش شده از سود خالص یک شرکت متفاوت است .

دلیل تفاوت این است که قوانین مالیاتی می توانند به رسمیت شناختن هزینه های مشخصی که معمولا در یک دوره گزارش دهی شناخته می شوند را تسریع کنند . این تفاوت ها موقتی هستند ، زیرا دارایی ها در نهایت بهبود می یابند و بدهی ها حل می شوند ، در این صورت تفاوت ها متوقف خواهند شد .

کاهش ضریب حسابداری مالیاتی

حسابداری مالی ، ابزار حسابداری برای اهداف مالیاتی است که برای همه افراد ، شرکت ها  و سایر نهادها اعمال می شود . حتی کسانی که از مالیات معاف هستند باید در حسابداری مالی شرکت کنند . هدف از حسابداری مالیاتی این است که بتواند منابع مالی مرتبط با افراد و اشخاص را مشخص کند .

حسابداری مالیاتی برای یک فرد

برای مالیات دهندگان فردی ، حسابداری مالی بر مواردی نظیر درآمد ، کسر واجد شرایط ، سود و زیان سرمایه گذاری و سایر معاملات که بر بار مالیاتی فرد تاثیر می گذارد تمرکز دارد .

در همین حال ، حسابداری عمومی شامل ردیابی تمام وجوه در دسترس ، بدون در اختیار داشتن افراد و بدون در نظر گرفتن هدف مالیاتی و از جمله هزینه های شخصی است که پیامدهای مالیاتی ندارد .

حسابداری مالیاتی برای یک کسب و کار

از منظر تجاری ، اطلاعات بیشتری باید به عنوان بخشی از فرایند حسابداری مالیاتی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد . درآمد شرکت یا صندوق های دریافتی باید ردیابی شوند . سطح اضافی پیچیدگی در رابطه با هر صندوق خروجی به منظور تعهدات خاص تجاری وجود دارد. این پیچیدگی می تواند شامل وجه اختصاص یافته به هزینه های مربوط به کسب و کار خاص و همچنین وجه اختصاص یافته به سهامداران باشد.

معمولا لازم نیست که یک کسب و کار برای انجام این وظایف به استخدام حسابدار مالیاتی بپردازد ، اما به دلیل پیچیدگی سوابق مالیاتی ، استخدام حسابدار مالیاتی در سازمان های بزرگ ، نسبتا رایج است.

حسابداری مالیاتی برای یک سازمان معاف از مالیات

حتی در مواردی که یک سازمان معاف از مالیات است ، حسابداری مالی ضروری است. زیرا همه سازمان ها باید گزارش های سالانه را ارائه دهند. آنها باید اطلاعات مربوط به هر صندوق ورودی ، مانند کمک های مالی ، و همچنین نحوه استفاده از وجوه را در طول فعالیت سازمان ارائه کنند. این روش کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که سازمان به تمام قوانین و مقررات حاکم بر عملکرد مناسب یک نهاد معاف از مالیات متکی است.

حسابدار مالیاتی برای افرادی که نیازمند کمک حرفه ای برای اداره امور مالی خود هستند ضروری است . بنابراین استخدام حسابدار مالی حرفه ای انتخاب خوبی است. حسابداران مالی ، متخصصان مالی هستند که تمام قوانین و مقررات دولتی را درک می کنند. این متخصصان نه تنها می توانند راه های مناسبی برای صرفه جویی در مالیات ارائه دهند ، بلکه می توانند مشتریان را در مورد مدیریت دارایی های خود به منظور کم کردن مجازات های مالیاتی ، اطلاع رسانی به آنها در مورد تغییرات در قوانین مالیاتی و هم چنین به آنها در مورد هر گونه اختلاف قانونی یا ممیزی که بوجود می آید ، کمک کنند.

برخی از وظایف حسابدار مالیاتی

  1. انجام کلیه امور مربوط به مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده.
  2. پیگیری کلیه امور مالیاتی از طریق اداره دارایی .
  3. اعلام و تهیه گزارش درآمد های شرکت به صورت ماهانه .
  4. اعلام و تهیه گزارش هزینه های شرکت به صورت ماهانه.
  5. اعلام و تهیه گزارش بدهی های شرکت به صورت ماهانه.
  6. اعلام و تهیه گزارش طلب های شرکت به صورت ماهانه.
  7.  اعلام چکهای سر رسیدار دریافتی و پرداختی به صورت ماهانه.
  8. اعلام و گزارش چک های وصول نشده از سریال دسته چک ها.
  9. تحریر دفاتر پلمپ شده قانونی .

با تشکر از همراهی شما در این مقاله از سایت حساب کاران در صورتی که یک سایت حرفه ای جهت استخدام حسابدار میخواهید حتما به آگهی های سایت مراجعه کنید.

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com