تاریخ شمسی : 1403/2/7 تاریخ میلادی : 4/26/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابداری از جمله فعالیت های حرفه ای – اجتماعی است که منابع انسانی و غیر انسانی را دربرمی گیرد و همچنین واکنش های متقابلی بین منابع غیرانسانی و انسانی ایجاد خواهد کرد .حرفه تخصصی بررسی حساب به دلیل وابستگی شدید به منابع انسانی و غیر انسانی موجب شده است فرهنگ بر حسابداری تاثیر بسزایی داشته باشد . از مهم ترین تفاوت هایی که در این حرفه تخصصی کشورهای مختلف مشاهده می شود ، تفاوت فرهنگ آن هاست . ما در این مقاله تلاش کرده ایم توضیح مختصری در مورد تاثیر فرهنگ بر حرفه حسابداری داشته باشیم ، پس همراه ما باشید.

تاثیر فرهنگ بر حرفه حسابداری

در چند سال اخیر تمایل شدیدی برای استفاده از تئوری های رفتاری در انجام تحقیقات حسابداری صورت گرفته است و همین امر باعث شده است که این حرفه را از یک رشته فنی و کاملا تکنیکی خارج سازد . تا به امروز مطالعات جالبی در زمینه این تخصص و عوامل محیطی تاثیرگزار بر این رشته در دنیا انجام شده است و گزارش این مطالعات نشان می دهد که تعامل و تقابلی بین عوامل محیطی و حرفه بررسی حساب وجود دارد .

نتیجه تحقیقات انجام شده نشان می دهد که در تکامل و توسعه بررسی حساب عوامل محیطی متفاوتی تاثیرگزار می باشد که یکی از مهم ترین آن ها عامل فرهنگی است که تاثیرفراوانی بر روی توسعه حسابداری خواهد گذاشت .برای کسب اطلاعات بیش تر جهت استخدام حسابدار به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید .

اصول اولیه در حسابداری

اصول اولیه در علم حسابداری را می توان در دسته بندی های مختلفی چون اطلاعات عملیاتی ، مالی و مدیریتی طبقه بندی کرد . منظور از اطلاعات عملیاتی آن دسته از کارهایی که به صورت روزانه انجام می شود تا یک شرکت و یا سازمان کسب و کار خود را به جلو هدایت کند .از جمله کارهای مهم در اطلاعات عملیاتی مربوط به پرداخت حقوق پرسنل ، ثبت فروش و مبلغ های بدهی به سازمان و اشخاص دیگر که باید ثبت و نگهداری شود . کنترل پول هایی که در سازمان وجود دارد ، بدهی مشتری های سازمان مورد بررسی قرار می گیرد و صورت دارایی نیز شرح داده می شود .بیش ترین حجم کاری در رشته حسابداری مربوط به اطلاعات عملیاتی است و مبنای اطلاعات مالی و مدیریتی نیز می باشد .

در زمینه مالی اطلاعات حسابداری را مدیران ،سهامداران سازمان ،بانک ها و عموم مردم و .. استفاده خواهند کرد.چنان چه هر سازمان برای ثبت اطلاعات مالی خود یک سیستم را در نظر می گرفت ، استخراج اطلاعات مالی کار دشواری می شد . در سیستم اطلاعات مالی بررسی حساب ها طبق قوانین پایه ای مربوط به نوع گزارش و یکپارچگی گزارش های مالی را به دنبال خواهد داشت .

مدیران سازمان ها برای گرفتن بهترین تصمیم نیازمند یکسری اطلاعات خاص هستند .از اطلاعات مربوط به مدیرتی برای عملکرد اصلی مدیریتی که برنامه ریزی ، کنترل و اجرا را دربرمی گیرد استفاده می کند.

اصول حسابداری ، حسابدار را موظف می کند یکسری صورت های مالی را تهیه و تنظیم نماید که شامل ترازنامه ، صورت حساب درآمد ، صورت حساب وجوه نقد می باشد .

ترازنامه گزارش جاری است که اطلاعات مربوط به سازمان را در یک زمان معیین مشخص می کند ، معمولا داده هایی که در این صورت مالی درنظر گرفته می شود شامل دارایی نقدی بانکی شرکت و بدهی های شرکت و ارزش دارایی های شرکت می باشد . در صورت حساب درآمد گزارشی از درآمد و مخارج در زمان مشخص تعیین می شود . این دوره های تعیین شده زمانی به صورت ماهانه ، سالانه و گاهی فصلی می باشد . در صورت حساب وجوه نقد گزارش های جاری وجوه نقد شرکت را در بازه زمانی معین شرح می دهد . هدف از بررسی حساب و این حرفه به دست آوردن اطلاعاتی مفید و سودمند برای افرادی که در باره شرکت و عملکرد آن تصمیم های جدی و اسای خواهند گرفت .برای به دست آوردن این اطلاعات نیاز به آموزش و یادگیری زبان و قواعد علم حسابداری می باشید تا به وسیله آن اطلاعات مالی خود را به روش قابل فهم و درک و مقایسه آن با دیگران به اشتراک بگذارید .

همان گونه که می دانید کسب اطلاع به موقع از آخرین فراخوان های جذب نیرو ، آگهی های استخدامی کشوری و شهری ، گامی موثر جهت پیدا کردن و استخدام در شغل مورد نظر می باشد . مجموعه حسابکاران که شامل بانک رزومه حسابداران و مدیران مالی ایران است این فرصت را برای کارجویان محترم جهت استخدام حسابدار فراهم کرده است .

 

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com