تاریخ شمسی : 1403/1/30 تاریخ میلادی : 4/18/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابداری سیستم اطلاعاتی است که با جمع کردن اطلاعات لازم کمک می کند که مدیران شرکت ، نهادهای دولتی و سرمایه گذارها نسبت به مسائل و مشکلات اقتصادی به وجود آمده بهترین تصمیم را بگیرند . آینده شغلی و بازار کار رشته حسابداری در کشور بسیار گسترده بوده و از پایین ترین سطح تا بالاترین را دربرمیگیرد . با توجه به اینکه دانشجویان زیادی در این رشته مشغول به تحصیل هستند ، اما تعداد بیکاران این رشته نسبت به سایر رشته های دانشگاهی به مراتب کمتر می باشد .

 چرا که در موسسه های کوچک تا بزرگترین سازمان و ادارات برای حداقل کار مالی خود که شامل تهیه اظهارنامه مالیاتی است نیاز به حسابدار دارند .جهت کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با بازار کار رشته حسابداری و اطلاع از فراخوان و اگهی های جذب نیرو جهت استخدام حسابدار به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید .

وضعیت بازار کار رشته حسابداری

فارغ التحصیلان رشته حسابداری پس از اتمام تحصیل خود می توانند در شاخه های مختلف این رشته مسئولیت های مالی را برعهده بگیرند و در تمامی موسسه های تجاری ، خصوصی و دولتی به عنوان مسئول مالی و حسابدار در زیرشاخه های حسابداری ، حسابرسی ، حسابرسان مستقل ، حسابرسان داخلی مشغول به کار شوند . به همین دلیل وضعیت شغلی و بازار کار رشته حسابداری به مراتب نسبت به سایر رشته های دانشگاهی بالا خواهد بود .

حقوق یک حسابدار در پست های مختلف سازمانی در سطوح مختلف کارشناسی ، سرپرستی و مدیریت متفاوت می باشد . با توجه به میزان سابقه کاری و تجربه فرد در رشته حسابداری میزان حقوق دریافتی متفاوت است . براساس گزارشات به دست آمده حقوق دریافتی حسابدار در بازار کار رشته حسابداری به طور میانگین و تخمینی بین 6 تا 9 میلیون تومان به صورت تمام وقت در تهران می باشد که این میزان دریافتی به صورت تخمینی عنوان شده و عموامل مختلفی چون میزات تحصیلات ، تجربه و سابقه کار و نوع فعالیت افراد ( شهرستان،تهران ) و سازمان و شرکت کارفرما متفاوت می باشد .

پیش نیاز های ورود به بازار کار رشته حسابداری

چنان چه قصد دارید در رشته حسابداری فعالیت داشته باشید ، شانس بیش تری نسبت به سایرین برای ورود به بازار کار رشته حسابداری داشته باشید و به صورت کاملا حرفه ای کار خود را انجام دهید ، کسب درآمد بالاتری داشته باشید ، باید مهارت هایی را داشته باشید . مهارت هایی که باید یک حسابدار به صورت حرفه ای قبل از ورود به بازار کار رشته حسابداری آموزش دیده باشد به شرح زیر است :

  • اطلاعات تجربی و دانش کافی در مورد استانداردها و اصول اولیه و پایه ای رشته حسابداری ( جهت کسب آن می توانید به صورت کارآموزی کسب تجربه کنید )
  • آشنایی کامل با نرم افزارهایی چون اکسل ، اینترنت ، ICDL
  • تسلط به تمامی قوانین مالیاتی و قوانین کار و تامین اجتماعی
  • مهارت های خوب ارتباطی را فرابگیرید .
  • از بازارهای مهمی که یک حسابدار باید تسلط کافی بر روی آن داشته باشد ، نرم افزار اکسل می باشد .

تاثیر سابقه کار در میزان حقوق دریافتی حسابداران بالاست به گونه ای که هر چقدر فرد از تجربه بیش تری در شغل و حرفه خود برخوردار باشد ، ارزش افزوده زیادی را شرکت خواهد داشت و می تواند با صرف انرژی کم تر نسبت به افراد کم تجربه کارهای پیچیده تری را انجام می دهند . در کشور ما آینده شغلی و بازار کار رشته حسابداری بسیار پر رونق می باشد .در صورتی که تقاضا به هر موضوعی افزایش پیدا کند به اصطلاح می گویند بازار کار آن شغل یا حرفه بسیار داغ است و در مورد رشته حسابداری و استخدام حسابدار در شرکت ها همین موضوع نیز صدق می کند . البته این نکته نیز قابل ذکر است که تحصیل به تنهایی پاسخگوی این نیاز نیز بلکه تجربه و مهارت در کنار میزان تحصیلات در هر شغلی کمک خواهد کرد و امری ضروری است .

با تشکر از همراهی شما در این مقاله از سایت حساب کاران در صورتی که یک سایت حرفه ای جهت استخدام حسابدار میخواهید حتما به آگهی های سایت مراجعه کنید.

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com