تاریخ شمسی : 1403/2/7 تاریخ میلادی : 4/26/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

پخش مویرگی مفهومی در علم حسابداری می باشد ، همانطور که از نام آن مشخص است به موضوع پخش کالا مرتبط است .در حقیقت به روشی از پخش کالا که در شبکه گسترده صورت می گیرد و کالای خریداری یا فروخته شده در سطح وسیعی پخش می شود تا به دست خریدار برسد ، پخش مویرگی می گویند . حسابکاران در این مقاله قصد دارد به اهمیت نرم افزار پخش مویرگی در حسابداری بپردازد .

نرم افزار پخش مویرگی در حسابداری  

زمانی که یک شرکت تولید کننده محصولی را به منظور مصرف تولید می کند ، روش های متفاوتی را برای دسترسی آسان مصرف کننده در نظر می گیرد . از روش های مهم بازاریابی و فروش محصولات طرح توزیع صحیح و مناسب می باشد . شرکت ها معمولا روش های توزیع مختلفی را برای رساندن محصولات به دست مصرف کننده استفاده می کنند و به آن استراژدی پخش مویرگی می گویند .

 پخش مویرگی در حسابداری اهمیت ویژه ای دارد . به بیان ساده ، پخش مویرگی راهکار بازاریابی مناسب برای پخش محصولات به صورت گسترده که معمولا این کار توسط نرم افزار پخش مویرگی انجام می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استخدام حسابدار و آموزش حسابداری کاربردی و به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید و با تکمیل فرم و ارسال رزومه کاری برای سازمان و شرکت های معتبر می توانید فعالیت داشته باشید .

نرم افزار پخش مویرگی به مشتریان این امکان را می دهد که بدون درنظر داشتن برند ، انتخاب خود را انجام دهند و در صورت موفقیت آن می توانند فروش خود را افزایش دهند . نقش نرم افزار پخش مویرگی در فروش محصولات بسیار مهم می باشد . از نرم افزار پخش مویرگی حسابداری در کنار سایر نرم افزارهای فروش محصولات استفاده می شود .

از قابلیت های مهم نرم افزار پخش مویرگی می توان به سهمیه بندی کالا ، تعریف گروه بندی برای کالا ، اخذ گزارش های موجودی در انبار ، جستجوی مشتریان ثبت شده ، قابلیت های مختلفی چون بستن حساب های حسابداری در پایان سال ، انتقال اطلاعات مشتری به صورت سیستمی به سایر نرم افزارهای دیگر

حسابداری در پخش مویرگی چه نقشی دارد؟

به طور کلی منظور از پخش مویرگی ، فروش گسترده می باشد که به گونه ای که در سطح استان ، شهر و حتی کشور صورت گیرد .در حسابداری پخش مویرگی و استفاده از نرم افزار پخش مویرگی کاربرد فراوانی جهت انبارگردانی ، تفکیک و توزیع کالا و .. دارد .

از مزایای استفاده از نرم افزار پخش مویرگی می توان به مواردی چون پشتیبانی از فرایند برگشت کالا و روش های پخش مویرگی و فروش آن ، قابلیت تهیه نمودار در پخش مویرگی و ارسال گزارش به مدیران مجموعه به صورت آنلاین اشاره کرد .ارشیو الکترونیکی و هدف گذاری فروش شرکت ها ، محاسبه پورسانت ویزیتور و بازاریاب ها و از همه مهم تر تخفیفات ، قیمت گذاری در بخش مویرگی انجام می شود .

حسابداری در بخش مویرگی در قسمت سرد و گرم تفاوت آنچنانی نداشته و به صورت یکسان انجام می شود و تنها در قسمت هایی چون انبار و حسابداری انبار تفاوت ناچیزی با یکدیگر دارند .به طور کلی حسابداری پخش مویرگی در دسته بندی حسابداری بازرگانی ( خرید و فروش ) قرار می گیرد و از کدینگ این حسابداری معمولا پیروی می کند .

مطلب مهم در حسابداری پخش مویرگی که اهمیت بالایی دارد و نوعی گرایش خاص ایجاد می کند از نوع حسابداری بازرگانی است و میزان مشتری در این نوع حسابداری بسیار بالاست و گاهی به هزار مورد می رسد .

کنترل کردن حساب این تعداد از مشتری ها بسیار دشوار و زمانبر خواهد بود . توجه به این نکته حایز اهمیت است که در حسابداری پخش مویرگی شرکت های بازرگانی با مبالغ جزئی اما با تعدا گردش بالا در ارتباط هستند اما در شرکت های بازرگانی از نوع بنکداری مشتری ها با مبالغ بالا اما با تعداد گردش پایین هستند .

به طور کلی می توان از مباحث بیان شده به این نتیجه رسید که تعداد گردش مشتریان در شرکت های پخش مویرگی بالاتر از شرکت های بازرگانی است و کنترل کردن این حساب ها نیاز به برنامه ریزی دقیق و جامع و استفاده از نرم افزار پخش مویرگی حسابداری مناسب می باشد .در این حوزه نرم افزارهای مالی وجود دارند که کمک فراوانی به حسابداران و مدیران مالی سازمان و مجموعه می کنند تا با برنامه ریزی بهتر مدیریت و حسابداری این بخش را انجام دهند .

 

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com