تاریخ شمسی : 1403/2/6 تاریخ میلادی : 4/25/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

سیستم اطلاعات حسابداری، سیستمی است که به ذخیره سازی و جمع آوری داده های مالی در زمان عملیات حسابداری انجام می دهدو بعد از پردازش داده های جمع آوری شده ، اطلاعات لازم و مورد استفاده مدیران و سرمایه گذاران را تولید می کند . برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با سیستم اطلاعات حسابداری تا پایان مطلب همراه ما باشید .

سیستم اطلاعات حسابداری

با جمع آوری داده ها و ذخیره سازی مالی سیستم اطلاعات حسابداری این امکان را به مدیران و تصمیم گیرندگان شرکت و سازمان خواهد داد تا از طریق گزارش های ارائه شده و پردازش آن ها کمک فراوانی به برنامه ریزی های راهبردی سازمان خواهد کرد . سیستم اطلاعات حسابداری از سه بخش ورود ، پردازش و نتیجه داده ها تشکیل شده است . در یک سیستم حسابداری ورود داده ها با ثبت اسناد و مدارک مالی سازمان تحت عنوان داده وارد سیستم می شود . داده های وارد شده شامل فاکتورهای فروش و خرید ، پرداخت های نقدی و رسید دریافت می باشد .

بعد از ورود داده های مالی به سیستم اطلاعات حسابداری پردازش آن ها به ترتیب صورت می گیرد .مدارک و اسناد مالی بعد از تحلیل تاثیر آن ها بر هزینه و دارایی و درآمد و حقوق صاحبان سرمایه به صورت بستانکار و بدهکار ثبت می شود . و در پایان نتیجه تمامی پردازش داده ها به صورت گزارش مالی در سیستم حسابداری انجام می پذیرد . اهداف اصلی سیستم اطلاعات حسابداری شامل ارائه اطلاعات لازم برای نیازهای قانونی و هم چنین ارائه اطلاعاتی جهت تصمیم گیری مدیران و سرمایه گذاران است . برای رسیدن به اهداف سیستم حسابداری نیاز به فعالیت در پردازش اطلاعات و مبادلات می باشد . فناوری نقش مهمی در حسابداری ایفا می کند .پیشرفت در تکنولوژی قابلیت حسابداران را جهت تفسیر داده ها افزایش داده و دقت در امور حسابداری و کاهش خطا را به همراه داشته است . کسانی که قصد دارند در رشته های مختلف حسابداری مشغول به کار شوند پیشنهاد ما این است جهت اطلاع از آگهی های استخدامی و اخبار و فراخوان های جذب نیرو به وبسایت حساب کاران برای ارسال رزومه جهت استخدام حسابدار مراجعه نمایند .

مزایای استفاده از سیستم اطلاعات حسابداری

با توجه به بیان نقش سیستم های اطلاعات در حسابداری ، به طور کلی مزایای استفاده از سیستم های اطلاعاتی حسابداری در سه دسته بهبود اثر بخشی ، بهبود بهره وری ، مزیت رقابتی قرار می گیرد. سیستم های اطلاعات حسابداری انجام کارها را به صورت دقیق و سریع و آسان انجام می دهند و میزان بهره وری کار را افزایش می دهند .سیستم های اطلاعاتی حسابداری در بهبود اثر بخشی با ارائه اطلاعات به موقع و مناسب میزان اثر بخشی را بهبود می بخشد .زمانی که سازمانی از طریق سیستم اطلاعات حسابداری اثر بخشی و بهره وری را بهبود دهد ، این توانایی را خواهد داشت که روش رقابتی سازمان را نیز تغییر دهد . فراهم کردن اطلاعات توسط سیستم های اطلاعاتی حسابداری باعث می شود که سازمان راهکارهای رقابتی را ایجاد کند و با سایر نیروهای رقابتی موجود در بازار مقابله کند .

قوانینی که یک حسابدار حرفه ای باید در نظر داشته باشد!

به طور کلی حسابداری براساس قوانین کلی تحت عنوان اصول حسابداری انجام می شود .شناخت کامل اصول و مفاهیم حسابداری به افراد کمک خواهد کرد که درک عمیق و بهتری را از بخش های مختلف حسابداری داشته باشند . حسابدار حرفه ای باید اطلاعات کافی در مورد مهارت ها و استاندارد و قوانین حسابداری داشته باشد . این موارد در حسابداری بسیار مهم می باشد و از مشخصات بارز افراد موفق در رشته حسابداری آشنایی و تسلط داشتن به این قوانین می باشد . اهمیت این موارد به اندازه ای است که گاهی باعث می شود افرادی که تجربه کاری بیش تری دارند در مقایسه با فردی که دارای تجربه کمتری است اما تسلط و آشنایی کامل به قوانین و استانداردها دارد در رتبه پایین تری قرار خواهد گرفت و درآمد کمتری را داشته باشد . قوانین مهمی که حسابدار حرفه ای باید شناخت کافی از آن را داشته باشد به شرح زیر است :

اطلاع از استانداردهای حسابداری سازمان حسابرسی ، قانون مالیات بر ارزش افزوده ، قانون مالیات های مستقیم ، قانون کار ، قانون تجارت و قانون تامین اجتماعی ..

حسابداران با کسب تجربه در هر یک از موارد فوق می توانند به صورت مجزا فعالیت خود را داشته باشند و یا با کسب همه اطلاعات در شرکت و سازمان های مختلف مشغول به کار شوند .اگر به دنبال افزایش درآمد و پیشرفت در رشته حسابداری هستید با برنامه ریزی دقیق و تلاش فراوان و تسلط به موارد بیان شده می توانید در رشته حسابداری موفق شوید .

با تشکر از همراهی شما در این مقاله از سایت حساب کاران در صورتی که یک سایت حرفه ای جهت استخدام حسابدار میخواهید حتما به آگهی های سایت مراجعه کنید.

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com