تاریخ شمسی : 1403/2/5 تاریخ میلادی : 4/24/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

به بیان ساده علم حسابداری منظور علمی است که تمامی ورودی ، خروجی ، زیان و سود ، طلب و بدهی های مالی یک شرکت یا سازمان را ارزیابی و بررسی می کند . امروزه به دلیل آنکه در هر زمینه ای جهت سامان دهی و ارزیابی و کنترل سیستم مالی نیازمند استفاده از دانش حسابداری هستند ، گرایش های رشته حسابداری از پرکاربردترین رشته های دانشگاهی محسوب می شوند و از پرطرفدارترین و کاربردی ترین رشته ها در مقاطع مختلف کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا می باشند .

برای کسب اطلاع بیش تر در مورد گرایش های رشته حسابداری و استخدام حسابدار می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه نمایید . رشته حسابداری با توجه به کاربری های مختلف در گرایش های متفاوت به متقاضیان ارائه می شود در ادامه قصد داریم به بررسی پرکاربردترین گرایش های رشته حسابداری بپردازیم ، پس همراه ما باشید .

پرکاربردترین گرایش های رشته حسابداری

حسابداری مقدماتی که به نام حسابداری عمومی نیز شناخته می شود ، اولین و پرکاربردترین گرایش های رشته حسابداری می باشد .حسابداری عمومی پایه سایر گرایش های حسابداری به شمار می رود. افرادی که در سازمان و پست های مدیریتی و ارگان های دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند و هم چنین افرادی که دارای کسب و کار خود یا در شرکت های تجاری و .. مشغول به کار هستند بسیار کاربرد دارد .کسب اطلاعات اولیه حسابداری عمومی برای این افراد باعث می شود تسلط آن ها را جهت پیگیری مباحث مالی از تیم حسابداری خود راحت تر باشد .

حسابداری دولتی یکی دیگر از پرکابردترین گرایش های رشته حسابداری می باشد . در حقیقت حسابداری دولتی ، علم ثبت و نگهداری صورت های مالی و حساب ها در موسسه و سازمان و ارگان های دولتی و نیمه دولتی می باشد . بروز کوچکترین خطا و اشتباه در سیستم حسابداری این موسسه و شرکت ها خسارات جبران ناپذیری را به وجود می آورد از این رو حساسیت شغل حسابداری و خصوصا حسابداری دولتی مشخص می شود .

حسابداری صنعتی و حسابداری مالیاتی از دیگر گرایش های رشته های حسابداری محسوب می شوند . حسابداری صنعتی که به اسم حسابداری قیمت تمام شده شناخته می شود ، محاسبه قیمت تمام شده محصولات را در یک واحد تولیدی ارزیابی می کند . برای تحصیل در این نیز باید علاقه مندان دوره حسابداری مقدماتی را بگذرانند .در حسابداری مالیاتی میزان مالیات بر درآمد شرکت و موسسه ها بررسی و تعیین می گردد .از مهم ترین ویژگی های حسابداری مالیاتی می توان به تسلط بر قوانین مالیاتی کشور اشاره کرد .افراد متقاضی برای تحصیل در رشته حسابداری مالیاتی می توانند ابتدا در دوره های آموزش حسابداری مقدماتی شرکت کنند و با کسب موفقیت در آن برای تحصیل در حسابداری مالیاتی اقدام کنند .

حسابداری بودجه ای یکی دیگر از گرایش های رشته حسابداری است که تهیه و تنظیم بودجه مالی سازمان ها را بررسی و براساس نتایج فعالیت های اقتصادی و برنامه های ارائه شده بودجه مورد نظر را برای سازمان و شرکت پیش بینی می کند . حسابداری بودجه ای در شرکت های ساختمانی ، تولیدی و .. بسیار کاربرد دارد . از دیگر گرایش های حسابداری که به بررسی اسناد و مدارک مالی ، گزارش و دفاتر مالی شرکت ها می پردازد ، حسابرسی می باشد .برای تحصیل در این گرایش نیز متقاضیان باید دوره های آموزشی حسابداری مقدماتی جهت کسب مدرک حسابداری بگذرانند . گرایش حسابداری سیستم از بروزترین و کاربردی ترین گرایش های رشته حسابداری بوده که به طراحی و اجرای سیستم حسابداری متناسب با فعالیت سازمان و شرکت می پردازد . هدف از حسابداری سیستم ها ارائه سیستم حسابداری و طراحی آن که مدیریت را ملزم به رعایت قوانین می کند .

حسابداری اجتماعی نیز از گرایش های جدید و بروز رشته حسابداری می باشد ، که به ارزیابی کلیه هزینه ها و فواید و نتایج اجتماعی آن ها می پردازد .با استفاده از این گرایش از حسابداری می توان میزان برگشت و زمان پروژه های اجتماعی را تخمین و پیش بینی کرد .افرادی که در این زمینه در شرکت و سازمان های دولتی و شهرداری ها مشغول به کار هستند از بازار کار خوبی برخوردار می باشند . ادامه تحصیل در این رشته نیازمند گذراندن دوره حسابداری مقدماتی می باشد .

برای اطلاع از سایر گرایش های رشته حسابداری و کسب اطلاعات بیش تر در مورد اخبار و فراخوان استخدام نیرو در سازمان و ارگان های دولتی و خصوصی می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه نمایید و با مشاورین ما در این زمینه مشورت های لازم را داشته باشید . 

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com