تاریخ شمسی : 1403/2/7 تاریخ میلادی : 4/26/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

مشاور مالی وظایف مختلفی را با در نظر گرفتن شرایط مالی و اهداف مورد نظر در آینده ، برای سرمایه گذاری شما توصیه و راهکارهایی را ارائه می دهد . در این مقاله سعی کرده ایم درمورد مشاوره مالی و روش های سرمایه گذاری مختلف اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مشاور مالی کیست و چه وظایفی را بر عهده دارد؟

منظور از مشاور مالی ، شریک برنامه ریزی می باشد .به بیانی ساده تر می توان مشاور مالی را اینگونه معرفی کرد ، زمانی که شما تصمیم دارید خانه یا ویلایی را برای گذراندن تعطیلات خریداری کنید یا در دوره ای قصد تحصیل در دانشگاه را دارید. برای رسیدن به اهداف خود نیاز به برنامه ریزی دارید و افرادی هستند که به عنوان مشاور مالی شما را برای تحقق برنامه های زندگی کمک می کنند. مشاوران مالی نقش مهمی در شرکت ها دارند .مشاوران مالی هزینه های مختلف یک شرکت را بررسی  می کنند و تلاش می کنند که سود شرکت را به حداکثر برسانند و سایر هزینه ها را کاهش دهند . از لحاظ حقوقی ، مشاوران مالی باید تلاش کنند که سود شرکت در مدت زمان کوتاه به حداکثر برسد و ثروت سهام داران در طولانی مدت افزایش یابد . انتخاب مشاوره مالی اهمیت بسیاری دارد و انتخاب این شخص به راحتی استخدام حسابدار برای یک شرکت نخواهد بود .

کارهایی که مشاور مالی باید انجام دهد ؟

  • کمک به مدیران ارشد شرکت جهت اخذ تصمیمات مهم مالی
  • مشاوره به مدیران و سهامداران جهت افزایش سود شرکت و سازمان
  • مسئولیت نظارت بر تمامی مسائل مالی شرکت و سازمان را بر عهده دارد .
  • نظارت و کنترل بر افرادی که وظیفه ارائه گزارشات مالی را بر عهده دارند.
  • مشاوران مالی با تجربه همیشه مسیر درست مالی را برای شرکت و سازمان مورد نظر انتخاب می کنند و تمامی گزارشات مالی را برای ارائه به مراکز قانونی و مدیران شرکت ها تهیه می کنند .

مشاور مالی با حسابدار چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

از لحاظ حقوقی ، حسابدار یک شرکت تنها میزان هزینه ها ، درآمد و مصارف مختلف شرکت و سازمان را ثبت می کند و به بررسی حقوق و دستمزد کارکنان و مالیات آن می پردازد . در صورتی که مشاوران مالی وظیفه مهم تری نسبت به حسابداران یک شرکت دارند . مشاوران مالی باید در زمان مناسب بهترین و مناسب ترین تصمیم را بگیرند و به مدیران ارشد شرکت آن را انتقال دهند و به بیانی ساده مشاوران مالی سلامت مالی یک سازمان را تضمین می کنند و به همین خاطر است که از لحاظ حقوقی ، وظایف مشاوران مالی سخت تر از حسابداران یک شرکت می باشد .

مشاور مالی چه مهارت ها و توانایی هایی دارد؟

مشاور مالی با تجربه و توانمند باید از اطلاعات حقوقی کاملی برخوردار باشد تا بتواند با استفاده از دانش حقوقی خود مطالبات شرکت را به سرانجام برساند . یکی از توانایی ها و مهارت های مشاوران مالی موفق داشتن روابط عمومی بالاست که برای شروع مذاکره با مشتری بسیار مهم است . زمانی که فردی به عنوان مشاور مالی استخدام می شود باید بتواند با استفاده از توانایی ها و مهارت های خود به صاحبان واحد راهکارهایی را نشان بدهد که در کار خود دچار ضرر و زیان نشوند . مشاوران مالی متناسب با نیاز شرکت نحوه انجام بازاریابی را به مدیران شرکت ارائه می دهند . از توانایی ها و مهارت های مهم مشاوران مالی هدایت درست مسیر بازاریابی شرکت هاست .

مشاوران مالی همه به یک اندازه دارای مهارت و توانایی جهت ارائه گزارش و اخذ تصمیم های درست مالی نیستند.مدیران شرکت ها باید قبل از انتخاب مشاوران مالی خود تحقیقات لازم را داشته باشند تا بهترین مشاور را برای شرکت خود انتخاب کنند .مشاوران مالی باید توانایی شناسایی نیازهای مالی را داشته باشند و با توجه به آن ها برنامه ریزی درستی را جهت رسیدن به اهداف مالی شرکت انجام دهند . پیش از انتخاب مشاوران مالی بهتر است مدارک و مجوزهای آن را بررسی کنید و اطلاعات دقیقی در مورد روش کار مشاور مالی به دست آورید .  

حسابکاران همواره به دنبال جذب و استخدام حسابدار می باشد و از افراد با انگیزه و واجد شرایط در زمینه های مختلف حسابرسی و حسابداری جهت همکاری با شرکت و سازمان های مختلف دعوت می کند. برای کسب اطلاعات بیش تر و اطلاع از فراخوان و آگهی های استخدامی ها  می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه نمایید.

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com