تاریخ شمسی : 1403/2/1 تاریخ میلادی : 4/20/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

انجام امور حسابداری شرکت ها به نوع شرکت و نوع فعالیتی که انجام می دهند بستگی دارد . فعالیت هر شرکتی متفاوت است و به تخصص های مختلفی نیاز دارند . به عنوان مثال انجام امور حسابداری یک شرکت پیمانکاری با شرکت بازرگانی ، تولیدی و خدماتی متفاوت است و هر کدام به مهارت و تخصص های خاص خودش نیاز دارد .

در یک شرکت پیمانکاری ، باید حسابداری استخدام شود که با کلیه اصطلاحات و موضوعات این حوزه آشنا باشد . مثلا بداند پیمان چیست یا چند نوع پیمان داریم . در یک شرکت صنعتی حسابدار باید اطلاعاتی در مورد هزینه های تولید ، انواع آن و نحوه محاسبه آن داشته باشد .

هم چنین استخدام حسابدار پاره وقت ، تمام وقت یا پروژه ای به نوع شرکت و نوع فعالیتی که انجام می دهد وابسته است . حسابدار در کنار تحصیلات آکادمیک نیازمند سال ها تجربه و مهارت است تا بتواند تمام مراحل امور حسابداری و عملیات مربوط به آن را به درستی انجام دهد .

آشنایی با مزایای استخدام حسابدار پاره وقت

استخدام حسابدار پاره وقت برای برخی شرکت ها مزایای متعددی دارد . صرفه جویی در هزینه های عملیاتی و حقوق و دستمزد یکی از اساسی ترین مزایای استخدام حسابدار پاره وقت می باشد . در صورتی که حجم کار یک شرکت به اندازه باشد که کارفرما تقاضای استخدام حسابدار به صورت تمام وقت را داشته باشد و یا بالعکس حجم کار به اندازه ای باشد که دو نفر باید آن را انجام دهند و کارفرما اقدام به استخدام حسابدار پاره وقت و حسابدار تمام وقت نماید ، در این صورت نیازهای شرکت برطرف خواهد شد و تصمیم کارفرما کاملا اقتصادی و منطقی خواهد بود .

یکی دیگر از مزایای استخدام حسابدار پاره وقت ، صرفه جویی در مصرف امکانات ، فضا و خدمات داخلی شرکت می باشد . به عنوان مثال اگر کار حسابداری یک شرکت ، با سه روز در هفته انجام شود ، سه روز دیگر می توان امکاناتی که در اختیار حسابدار قرار داده شده است در اختیار شخص دیگر برای انجام کار دیگر قرار داد . امروزه برای شرکت های کوچک و نوپا این موضوع می تواند اهمیت زیادی داشته باشد و به مدیریت هزینه های عملیاتی کمک نماید .

علاوه بر مزایایی که ذکر شد استخدام حسابدار پاره وقت مزیت دیگری هم دارد که به بیمه نکردن شخص مربوط می شود . زیرا حسابدارانی که به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند ، خودشان برای انجام امور بیمه اقدام کرده اند و یا در شرکت دیگری بیمه آن ها پرداخت می شود . بدین ترتیب بخشی از مسئولیت های شما به عنوان کارفرما کاهش می یابد .

وضعیت استخدام حسابدار پاره وقت در تهران و سایر شهرها

در تهران و سایر کلان شهرها مانند تبریز ، مشهد و اصفهان و یا بسیاری از شرکت های کوچک ، تعدادی شرکت خصوصی تاسیس شده است . بنابراین تقاضا برای استخدام حسابدار پاره وقت و تمام وقت وجود دارد . البته تعداد شرکت و کسب و کارهای مختلف در تهران بیشتر است . به همین ترتیب تقاضا برای استخدام حسابدار پاره وقت و تمام وقت در تهران بیشتر است . 

کارفرمایان برای استخدام حسابدار پاره وقت به دلیل حجم بالای کسب و کارها در تهران ، مسافت های طولانی ، ترافیک سنگین خیابان ها ، سکونت کارجویان در شهرها یا شهرک های اطراف تهران و غیره تمایل بیشتری دارند .

امروزه تعداد نیروی انسانی تحصیل کرده افزایش یافته است . اما تعداد کمی در کار و حرفه خود متبحر و متعهد هستند ، به همین دلیل کارفرمایان ترجیح می دهند به جای استخدام حسابدار تمام وقت و یک کارشناس مالی کم تجربه و غیر حرفه ای یک حسابدار متعهد و متبحر را به صورت نیمه استخدام کنند تا امور مربوط به حسابداری شرکت را انجام دهد . در نتیجه استخدام حسابدار پاره وقت در تهران و به مرور زمان در سایر شهرها رو به افزایش است .

به طور کلی حسابداران در شرکتها چه وظایفی دارند ؟

  • حسابداران باید بتوانند تمامی اسناد و مدارک مالی را ثبت و نگهداری نمایند و قادر باشند این کار را به صورت دستی و کامپیوتری انجام دهد .
  • ارائه خط مشی مالی و حسابداری شرکت به کارکنان و در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم و طبقه بندی شده به کارکنان ، مشتریان ، فروشندگان و خریداران
  • ثبت اطلاعات در دفاتر قانونی به شیوه درست و مطابق با دستورالعمل ها در موسسات و بنگاه های اقتصادی
  • رسیدگی به امور کارگزینی و پرسنلی مانند محاسبه میزان حقوق و دستمزد کارکنان و تهیه فیش حقوقی
  • بررسی رویدادهای مالی و نتایج آن و ارائه گزارشات مربوطه به سطوح مدیریتی
همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com