تاریخ شمسی : 1403/2/7 تاریخ میلادی : 4/26/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

به منظور انجام امور مالی و حسابداری شرکت خود مانند تنظیم صورت های مالی ، ثبت فاکتور فروش بر طبق اصول حسابداری ، گزارش ارزش افزوده و غیره ممکن است به استخدام حسابدار تمام وقت ، خبره و مجرب نیاز داشته باشید . هم چنین می توانید برای انجام امور حسابداری به شرکت خدمات حسابداری مراجعه نمایید . یک کارشناس مالی یا حسابدار می تواند در زمینه مسائل مالی شرکت به شما و همکارانتان مشاوره بدهد . یک حسابدار متبحر و متعهد معمولا با آخرین قوانین و روش های مالیاتی آشنا می باشد . به علاوه استخدام حسابدار تمام وقت برای کنترل شما بر روی کارهای او بهتر و راحت می باشد و به کار و شرکت شما استقلال بیشتری می دهد .

آشنایی با مزایای استخدام حسابدار تمام وقت

استخدام حسابدار تمام وقت برای بعضی از کارفرمایان مناسب تر می باشد . در برخی از موارد مدیران شرکت ها و موسسات به دلیل وجود محدودیت ها و مشکلات استخدام حسابدار تمام وقت را به استخدام حسابدار نیمه وقت ترجیح می دهند . یکی از اساسی ترین مشکلات استخدام حسابدار به صورت نیمه وقت عدم دسترسی در تمام ایام هفته به گزارشات ، داده های مالی و حسابداری شرکت یا موسسه مورد نظر می باشد .

به عنوان مثال ممکن است مدیر شرکت یا موسسه در یک لحظه به اطلاعاتی از مانده حساب یا گزارش فروش یکی از محصولات نیاز داشته باشد . در چنین مواقعی باید حسابدار در شرکت حضور داشته باشد تا در این زمینه به مدیر شرکت کمک نماید . اما توجه داشته باشید که در صورت عدم حضور حسابدار یا کارشناس مالی در آن زمان ، مدیر شرکت با محدودیت هایی روبرو می شود . امروزه با پیشرفت و گسترش سیستم های نرم افزاری و کامپیوتری مبتنی بر وب و شبکه این محدودیت کمتر از گذشته وجود دارد .

یکی دیگر از محدودیت ها و مشکلاتی که ممکن با استخدام حسابدار به صورت نیمه وقت برای کارفرمایان به وجود بیاید عدم اطمینان است . در برخی موارد ممکن است شخصی که مسئولیت انجام امور مالی یک شرکت را بر عهده گرفته است ، هم زمان در چند شرکت دیگر مشغول کار حسابداری است که این موضوع ممکن است برای مدیران شرکت یا موسسه خوشایند نباشد . به همین دلیل کارفرمایان با پرداخت حقوق و هزینه بیشتر استخدام حسابدار تمام وقت را ترجیح می دهند .

در برخی موارد هم ممکن است شخصی که به صورت نیمه وقت خدمات حسابداری را به یک شرکت ارائه می دهد شخص بی نظمی باشد و در زمانی که توافق شده است کار شما را به اتمام نرساند و به طور منظم در محل کار حضور پیدا نکند . در این صورت ممکن است مشکلاتی جبران ناپذیر برای مدیر شرکت ایجاد شود . در این صورت کارفرمایان تمایل به استخدام حسابدار تمام وقت خواهند داشت . البته اگر به استخدام حسابدار به صورت نیمه وقت تمایل داشتید می توانید به عنوان کارفرما در ابتدای کار قرارداد کاری را طوری تنظیم نمایید که از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری شود .

به طور کلی حسابداران در شرکت ها چه وظایفی دارند ؟

  • ارزیابی عملیات مالی و پیشنهاد بهترین روش ها به مدیریت
  • تهیه صورت های مالی ، ترازنامه شرکت ، محاسبه دارایی های به صورت دقیق
  • پیشنهاد روش های کاهش هزینه ، افزایش درآمد و بهبود سود
  • انجام امور مربوط به مالیات ها در شرکت ها و بنگاه های اقتصادی
  • تهیه ، سازماندهی و نگهداری گزارشات مالی قانونی
  • ارائه اطلاعات مالی مربوط به درآمد شرکت به صورت روز
  • بستن حساب های موقت و تهیه تراز اختتامی
  • ثبت دقیق اطلاعات گزارشات مالی و مالیاتی و میزان بدهی ها و درامد ها و دارایی شرکت
  • همکاری با مدیر عامل در تهیه ، ثبت و پلمپ دفاتر روزنامه و کل در مرجع ثبت شرکت ها
  • و انجام سایر وظایف حسابداری

استخدام حسابدار تمام وقت یا پاره وقت ، کدام را انتخاب کنیم ؟

تفاوتی ندارد که شما کارفرما باشید یا کارجو ، انتخاب بین کار پاره و تمام وقت کاملا به شما و شرایط کاری ما بستگی دارد و نمی توان گفت که کار تمام وقت نسبت به کار پاره وقت برتری دارد و یا بالعکس . مسئله مهم انتخاب صحیح شما با توجه به تمام شرایط وعوامل است . زیرا ممکن است شرایط شما در یک زمان با استخدام حسابدار تمام وقت هماهنگ باشد و در زمان دیگر ، استخدام حسابدار پاره وقت پاسخگوی نیاز شما باشد .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com