تاریخ شمسی : 1403/2/7 تاریخ میلادی : 4/26/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابداری یکی از پرطرفدارترین رشته ها در بین افراد می باشد که به دلیل تنوع در آن هر شخصی می تواند در زمینه ای که بیش ترین توانایی را دارد ، تحصیل کند و پس از اتمام وارد بازار کار شود . حسابداری طبق آخرین آمار به دست آمده جزو ده شغل پول ساز در دنیا شناخته شده است که همین عامل موجب انگیزه بیشتر افراد برای تحصیل در این رشته شده است . ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع حسابداری آشنا کنیم ، با حسابکاران همراه باشید .

آشنایی با انواع حسابداری

حسابداری سیستم اطلاعاتی سازمان و شرکت هاست که با جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و مهم به سرمایه گذارها و مدیران این امکان را می دهد که با بررسی این اطلاعات بهترین تصمیم را با توجه به مسائل اقتصادی بگیرند . حسابداری جزو حساس ترین شغل های یک جامعه محسوب می شود ، محاسبات دقیق و اهمیت به جزئیات از دلایل حساسیت کار حسابداری می باشد .در این جا به مطالعه انواع حسابداری که به صورت رشته های تخصصی و مجزا تقسیم می شوند اشاره خواهیم کرد .

حسابداری مالی

حسابداری مالی زیربنای انواع حسابداری و شاخه های مختلف آن محسوب می شود . تمامی موسسات بازرگانی از حسابداری مالی استفاده می کنند . تمامی فعالیت های مالی در دفاتر و در پایان هر دوره مالی ثبت و صورت وضعیت های مالی و گزارشات مورد نیاز سازمان در پایان هر دوره به مدیریت مالی سازمان تحویل داده می شود .

حسابداری دولتی

در این شاخه از حسابداری چگونگی نگهداری و ثبت حساب های مختلف در موسسه و شرکت های دولتی مورد بحث قرار می گیرد .لازم به ذکر است که این شاخه نیز همانند انواع حسابداری نیاز به دقت و تجربه کافی خواهد داشت و کوچک ترین خطا و اشتباه در این سازمان ها می تواند شرایط و موقعیت مالی شرکت را تهدید کند . برای اطلاع از فراخوان استخدام حسابدار در شرکت و سازمان های مختلف می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه نمایید و یا با مشاورین این مجموعه در تماس باشید .

حسابداری مالیاتی

یکی دیگر از انواع حسابداری، حسابداری مالیاتی است که در مورد میزان مالیات بر درآمد موسسه و افراد با توجه به مقررات مالیاتی تصویب شده که در اکثر کشورها برقرار است ، گفتگو می شود .تسلط کافی بر روی قوانین مالیاتی می تواند اهمیت زیادی در حسابداری مالیاتی باشد و به عنوان برگ برنده در شرایط و موقعیت های مختلف شغلی افراد را کمک کند .

حسابداری اجتماعی

یکی از جدیدترین انواع حسابداری است ،که هزینه ها و فواید اجتماعی را که پیش از آن قابل اندازه گیری نبود مورد استفاده قرار می گیرد .از موارد مورد استفاده این شاخه از حسابداری می توان به اندازه گیری الگو ترافیکی بخش های با جمعیت بالا اشاره کرد که دولت با استفاده از حسابداری اجتماعی می تواند موثرترین روش استفاده از منابع حمل و نقل را به منظور آسان نمودن کار تجارت و ایجاد محیط زیست مناسب برای افراد ساکن در آن منطقه ایجاد کند .

حسابداری سیستم ها

در شاخه حسابداری سیستم ها ، آموزش های لازم جهت ارائه سیستم حسابداری مناسب هر موسسه با توجه به نوع فعالیت و کیفیت کار و میزان سرمایه موسسه انجام می شود . در حقیقت سیستم ارائه شده نحوه ی گردش کارها را معین خواهد کرد . در حسابداری موسسات غیر انتفاعی ، که یکی از انواع حسابداری است و در موسسه های خیریه و آموزشی از آن صحبت می شود .حسابداری غیر انتفاعی سیستمی است که پیروی دقیق مدیریت از محدودیت های مقرر شده از جانب قوانین یا اشخاص و افراد تامین کننده مالی موسسه را ضمانت می کند .

حسابداری بودجه ای

چگونگی تهیه و تنظیم بودجه با بررسی نتایج فعالیت های مالی و مقایسه بودجه تنظیم شده با نتایج واقعی در عملیات مالی مورد بررسی قرار می گیرد. در این رشته از حسابداری ، شیوه های مختلف تهیه و تنظیم بودجه آموزش داده می شود . در پایان یکی دیگر از انواع حسابداری را می توان  به حسابداری صنعتی اشاره کرد ، که روش محاسبه قیمت تمام شده هر محصولی را در هر یک از مراحل تولید آن توضیح می دهد .از این جهت به حسابداری صنعتی ( قیمت تمام شده ) می گویند .

برای اطلاع از آخرین اخبار استخدامی و ارسال رزومه کاری خود به منظور استخدام حسابدار در شرکت و سازمان های مختلف می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه نمایید و یا با کارشناسان این مجموعه مشورت های لازم را داشته باشید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com